فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

جعفری »در تمام طول تابستان گل‌های روشن و زیبایی به رنگ زرد ،نارنجی یا لیمویی می دهد .همه گلهاي جعفری جزء گياهان يكساله بوده و بذر آن را مي توان از نيمه اسفند تا آخر فروردين روی خزانه كاشت . جعفري محل گرم و آفتابي را دوست دارد و در محل سايه دار خيلي خوب نخواهد شد .خاك مورد نياز آن شامل كود و ماسه است كه دارای زهكشي خوبي باشد .
گل های فصلی تابستانه - فوت و فن های باغبانی
گل های فصلی تابستانه - فوت و فن های باغبانی

ابری >> یک گیاهی یکساله است و به واسطه گل‌های رنگارنگ و بادوام و پُر عمر خود و مراقبت آسان، گیاهی ارزشمند تلقی می‌شود.مکانهای گرم و آفتابی را ترجیح می دهد.به راحتی در نیم‎سایه نیز قابل کشت است. در صورت کاشت در مناطق سایه‎ای ارتفاع گیاه بیشتر و تعداد گل در بوته‎ها کمتر از شرایط آفتابی می‎باشد.فرم‎های پابلند، پاکوتاه و پا متوسط با رنگ گلهای آبی، صورتی و سفید بیشتر مورد توجه است. رقم‎های پابلند علاوه بر استفاده به‎عنوان زینتی در فضاهای سبز، باغچه‎ها و پارکها، می‎توانند به‎عنوان گل شاخه‎بریده استفاده شود. ارقام پاکوتاه را نیز می‎توان در فضاهای سبز، گلدان‎ها، حیاط و یا بالکن منازل کشت نمود.دوره گلدهی پایداری دارد و از اواخر بهارشروع و تا اواخر فصل رشد یعنی پائیز ادامه می‎یابد حتی در آذر ماه گل ابری در باغ جلب توجه می کند.



گل های فصلی تابستانه


سلوی یا مریم گلی »انواع یکساله و چند ساله دارد که برخی انواع یکساله آن را می توان در شرایط مساعد چند سال نگهداری کرد.اکثر ارقام آن قرمز مایل به نارنجی هستند ولی ارقام صورتی ، سفید و ارغوانی نیز دارد . در ایران نوع وحشی آن وجود دارد .گیاهان سلوی در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری اکثرا به شکل گیاهانی چندساله رشد می کنند اما در مناطق معتدله به عنوان گیاهانی یکساله کاشت می شوند زیرا با فرارسیدن سرماهای پاییزه از بین خواهند رفت.فصل گلدهی این گیاه در فصل تابستان (اکثرا اواسط الی اواخر تابستان) و تا میانه پاییز است.سلوی به مکانی با نور کامل نیاز دارد و در نور کامل یعنی حداقل 8-6 ساعت آفتاب مستقیم گلدهی بهتری خواهد داشت. در مناطقی که تابستان گرم دارند، کاشت این گیاه در جایی که از آفتاب صبح و سایه بعد از ظهر برخوردار باشد منجر به رشد و گلدهی بهتر خواهد شد. همچنین اگر قصد نگهداشتن این گیاه در گلدان و در درون خانه را دارید پنجره های جنوبی بهترین مکان از نظر نوری برای این گیاه است.



گل های فصلی تابستانه


آهار »از گیاهان یکساله است ،گل ها قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، بنفش، سفید، چند رنگ می باشند ،زمان گل دهی از اواخر بهار تا اواسط پاییز است.اين گل براي تزئين تپه گل ويا حاشيه های آفتابي بسيارمناسب است وبه واسطه تنوع رنگ گلها وداشتن فرمهاي پاكوتاه وپابلند وطول مدت گلدهي ازگياهان زینتی بسيار جالب وجذاب مي باشد.آهار را مي توان به طور انبوهي مخصوصاً درباغچه های بزرگ كه نيازبه گياهان مقاوم به كم آب دارند كشت نمود.



گل های فصلی تابستانه


شاه پسند » به عنوان گل بهاره و تابستانه کشت می شود .گلها نسبتا متراکم به رنگ قرمز بنفش زرد سفید است . باید در محلهای آفتابی کشت شود.بهتر است به صورت انبوه کاشته شود، به دلیل اینکه خیلی کوچک تر از آن است که به تنهایی پس زمینه زیبایی را ایجاد کند.در بهار و تابستان و پاییز گل می دهد و با اولین سرمای سخت از بین می رود . اگر در گلدان کشت شود و در فصل سرما به داخل برده شود در زمستان نیز گل می دهد .



گل های فصلی تابستانه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.