فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

بنسای کشت گیاهان و یا بوته های خاص و سپس کوتاه سازی آنها با هرس و قطع شاخه ها می باشد که منشا آن از کشور چین بوده ،اما تکنیک های این شیوه از قرن 13 تا کنون در کشور ژاپن توسعه یافته است .به طور یقین تکنیک های بنسای به هر شخصی کمک می کند تا در درک طبیعت و کشف و قدردانی از تغییرات فصلی کوشا باشد .برخی از گونه های گیاهی به تکنیک بنسای سازگاری بهتری نشان می دهند .انتخاب باید در میان گیاهانی چون برگ بو،کاج ،بلوط ،نارون گاردانیا و ...صورت گیرد.برگ های بوته ها نبایستی بزرگ باشند.
انتخاب بنسای  و چند اصل در نگهداری - فوت و فن های باغبانی
انتخاب بنسای  و چند اصل در نگهداری - فوت و فن های باغبانی

نورمستقیم خورشید باعث سوختن درختچه بونسای می‌شود. نورغیر مستقیم یا نور پشت پرده با حداقل یک متر فاصله برای بونسای مناسب می‌باشد. البته برخی گونه‌ها هم وجود دارند که برای فضای بیرون هستند.



انتخاب بنسای  و چند اصل در نگهداری


خاک بایستی دارای خلل و فرج کافی بوده و همچنین دارای یک لایه زهکش در بخش پایینی گلدان باشد.علاوه بر این آبیاری و تغذیه بنسای نیاز به دقت و ظرافت خاصی داشته که این مساله برای نتیجه بهتر امری حیاتی می باشد .آبیاری باید در تابستان بیشتر و در زمستان کمتر باشد.از آبیاری بیش از حد هم خودداری کنید، چراکه باعث فساد و خفگیِ ریشه می‌شود.



انتخاب بنسای  و چند اصل در نگهداری


تعویض گلدان بایستی یک بار در سال ،برای گیاهان جوان و هر دو یا سه سال یک بار برای گیاهان مسن در نظر گرفته شود .هدف اصلی از تعویض گلدان ،آرایش و هرس بخش هایی از ریشه های توسعه یاقته و بلوکه شده در گلدان های کوچک و جلوگیری از خفگی آنها می باشد .تعویض گلدان باید در طول دوره استراحت گیاه صورت گیرد.



انتخاب بنسای  و چند اصل در نگهداری


بنسای باید دارای سطح برگی کمی باشد. زیرا سطح برگی زیاد، رشد را بیشتر می‌کند ودر تکنیکهای بنسای تلاش بر اینست که شتاب رشد کم شده و هدفمند شود. بهمین منظور باید برگهای اضافه، همواره هرس شده و از گیاه جدا شوند.هرس برگ باید با توجه به شکل نهاییِ بنسای انجام پذیرد. ضمناً نباید در یک وعده از هرس، مقدار زیادی برگ را به یکباره قطع نمود، چراکه باعث ایجاد شوک به گیاه می‌شود.شاخه های با شکل نا مناسب نیز در طول دوره تابستان قطع گردند.



انتخاب بنسای  و چند اصل در نگهداری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.