فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۳/۳۰         
  

به گزارش زیست آنلاین از ایسنا کارشناسان محیط زیست تاکید دارند که انسان‌ها مسئول افزایش دو برابری حجم نیتروژن وارد شده به جو زمین در مناطق استوایی هستند.

نیتروژن یک ماده مغذی حیاتی برای گیاهان و جانوران است. این گاز باید به انواع مختلفی از مولکول‌های پایه تبدیل شود تا بتواند وارد محیط زیست شود که این از راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. یکی از راه‌های ورود این گاز به محیط زیست، یک فرآیند میکروبی موسوم به تثبیت طبیعی نیتروژن و راه دیگر فعالیت‌های بشری است. در مورد فعالیت‌های انسانی، نیتروژن از راه کودهای شیمیایی و مصرف سوخت‌های فسیلی وارد محیط زیست می‌شود و همین منابع آلوده‌کننده هستند که می‌توانند به محیط زیست آسیب برسانند. افزایش بیش از حد طبیعی نیتروژن در محیط زیست سبب ایجاد مناطق مرده در اقیانوس‌ها شده و می‌تواند هوا و آب آشامیدنی را آلوده کند. این گاز همچنین می‌تواند سبب بروز انواع بیماری‌های انسانی شود.

کارشناسان محیط زیست برای افزایش اطلاعات خود نسبت به تاثیر نیتروژن در مناطق استوایی، چرخه نیتروژن را در جنگل‌های بارانی استوایی مورد مطالعه قرار دادند و با استفاده از شیوه‌ای جدید پی بردند که میزان تثبیت نیتروژن به طور طبیعی در این جنگل‌ها کمتر از یک‌ چهارم میزانی است که در گذشته تصور می‌شد و در نتیجه این بدان معنی است حجم قابل توجهی از این گاز وارد جو می‌شود.

«بنجامین سالیوان»، یکی از محققان این مطالعه می‌گوید: نتایج این تحقیق تصور ما را از چرخه نیتروژن در جنگل‌های استوایی به کلی تغییر داد. این یافته نشان می‌دهد تنها تعداد اندکی از اکوسیستم‌های روی زمین از اثرات مخرب فعالیت‌های بشری در امان مانده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس‌ورلدریپورت، یافته‌های این مطالعه به ویژه هنگامی که درباره نحوه تاثیر نیتروژن بر جنگل‌های استوایی مطالعه می‌کنیم بسیار موثر است چرا که کارشناسان محیط زیست در گذشته فکر می‌کردند که جنگل‌های بارانی و مناطق حاره ظرفیت تثبیت نیتروژن بالایی دارند و انسان نیز نسبتا نیتروژن کمتری را وارد اکوسیستم این جنگل‌ها می‌کند اما در بررسی اخیر مشخص شد که این مسئله صحت ندارد. نتایج این مطالعه در نشریه دستاوردهای آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.