فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

محوطه سازی حیاط جلویی در ابتدا میتواند بسیار دشوار باشد اما مجموعه گسترده ای از گزینه ها به سادگی فرصتی برای بیان خود و ایجاد چیزی واقعا منحصر به فرد است. برای شروع، یک ایده طراحی را برای هدایت تصمیمات خود انتخاب کنید.هنگامی که یک ایده کلی از جایی که می خواهید گیاهان و سازه ها را قرار دهید به دست آوردید، گونه های خاصی را برای کاشت در حیاط خود انتخاب کنید.
نحوه طراحی و محوطه سازی حیاط جلویی
نحوه طراحی و محوطه سازی حیاط جلویی

 ساخت باغچه در حیاط جلویی می تواند بسیار دشوار به نظر برسد، اما مجموعه گسترده ای از گزینه ها به سادگی فرصتی برای بیان خود و ایجاد چیزی واقعا منحصر به فرد است. برای شروع محوطه سازی حیاط جلویی ، یک فلسفه و ایده طراحی را برای هدایت تصمیمات خود انتخاب کنید. انتخاب بین طراحی مدرن، سنتی یا طبیعت‌گرا به ساده‌تر شدن فرآیند کمک می‌کند. هنگامی که یک ایده کلی از جایی که می خواهید گیاهان و سازه ها را قرار دهید به دست آوردید، برای محوطه سازی حیاط جلویی گونه های خاصی را برای کاشت در حیاط خود انتخاب کنید. به عنوان یک قاعده کلی، گیاهان بزرگتر باید نزدیکتر به خانه شما قرار گیرند در حالی که شاخ و برگ کوتاه تر در لبه حیاط شما مناسب تر می باشد. ویژگی های گیاهان خود را با استفاده از کاغذ ترسیم کنید تا بفهمید که می خواهید همه چیز را کجا قرار دهید.

محوطه سازی حیاط جلوییمحوطه سازی حیاط جلویی

روش 1:انتخاب یک فلسفه و ایده طراحی

استفاده از چمن و درختچه های کوچک

1-برای محوطه سازی حیاط جلویی از چمن و درختچه های کوچک برای طراحی یک حیاط سنتی و ساده استفاده کنید. اگر حیاط ساده و سنتی می‌خواهید، چمن، درختچه‌های ساده و بوته‌های ساده را انتخاب کنید. 1-2 گونه گل انتخاب کنید، یا به طور کلی از آنها صرف نظر کنید. اگر می خواهید میزان تلاشی را که برای تعمیر و نگهداری نیاز دارید به حداقل برسانید یا نمی خواهید در بلوک خود متمایز شوید، این گزینه را انتخاب کنید. 
همچنین اگر در حیاط فعلی شما چیزی وجود ندارد، این گزینه عالی است. شما همیشه می توانید بعداً روی یک حیاط اصلی ایده خود را بسازید زیرا در هزینه های بازسازی صرفه جویی می کنید یا ایده های جدیدی برای حیاط خود ایجاد می کنید.
اگر بچه یا حیوانات خانگی دارید، حیاط خود را نسبتاً ساده نگه دارید، زیرا نیازی به نگرانی در مورد اینکه کسی روی گیاهان گرانبها یا سازه های شکننده لگدمال می کند، نخواهید داشت.

استفاده از تعداد زیادی درختچه و گل و انگور

2-برای ایجاد ظاهری طبیعی از تعداد زیادی درختچه، گل و انگور استفاده کنید. اگر می خواهید وقتی به سمت درب ورودی خود می روید احساس کنید که وارد یک گلخانه می شوید، فضای زیادی را در حیاط خود برای گیاهان، گل ها و درختچه های مختلف در نظر بگیرید. صندوق‌های پستی یا وسایل روشنایی را با انگور بپوشانید و از دروازه‌های باغ استفاده کنید تا به نظر برسد حیاط شما دنیایی کاملاً جدید است. 
به خاطر داشته باشید، اگر یک تن سبزه بکارید، باید تلاش زیادی برای حیاط خود انجام دهید.
اگر در منطقه ای مستعد خشکسالی زندگی می کنید، این ممکن است بهترین گزینه نباشد. اگر منبع ثابتی از آب نداشته باشید، حیاط شما به طور طبیعی در طول زمان به کمپوست تبدیل می شود.

محوطه سازی حیاط جلویی - استفاده از چمن و درختچه های کوچکمحوطه سازی حیاط جلویی - استفاده از چمن و درختچه های کوچک

ساختن ظاهر منسجم

3-برای محوطه سازی حیاط جلویی ویژگی های معماری خانه خود را برای ظاهری منسجم هماهنگ کنید. اگر خانه 3 طبقه باریکی دارید، از گیاهان بلند زیادی برای مطابقت با عمودی خانه خود استفاده کنید. اگر خانه شما ساختمانی به سبک مزرعه با یک طبقه است، درختچه ها و بوته های کوتوله بکارید تا شکل و سبک معماری را تکمیل کنند. استفاده از سازه ها و گیاهانی که با سبک معماری خانه شما مطابقت دارند این اطمینان را ایجاد می کند که هیچ چیز نامناسب یا نامرتب به نظر نمی رسد. 
اگر می‌خواهید با کاشت گیاهان بزرگ‌تر و منحصربه‌فرد بر حیاط خانه‌تان تأکید کنید، می‌توانید این دستورالعمل را زیر پا بگذارید. اگر می خواهید خانه خود را بر روی حیاط تاکید کنید، چشم انداز را ساده و روان نگه دارید.

استفاده از سنگ

4-برای محوطه سازی حیاط جلویی گیاهان را به طور کلی نادیده بگیرید و برای ظاهر مدرن تر از سنگ استفاده کنید. اگر در یک ساختمان مدرن زندگی می کنید یا فضای حیاط زیادی ندارید، خیالتان راحت باشد که از فضای سبز به طور کلی صرف نظر کنید. شما می توانید یک پیمانکار برای نصب یک الگوی سنگ استخدام کنید یا حیاط جلوی خود را با شن بارگیری کنید. همچنین اگر نمی‌خواهید نگران نگهداری از گیاهان باشید یا در جایی با تغییرات شدید دما که تمایل به نابودی گیاهان زیادی دارد، زندگی کنید، این یک انتخاب عالی است. 
اگر در شهری زندگی می‌کنید و حیاط سرپوشیده ندارید، این گزینه عالی است، زیرا نیازی به نگرانی در مورد لگدمال کردن فضای سبزتان توسط غریبه‌ها نخواهید داشت.
اگر در آب و هوای خشکی زندگی می‌کنید که باران زیادی نمی‌بارد، پرش از گیاهان نیز یک انتخاب عالی است.

استفاده از سنگاستفاده از سنگ

روش 2:از جمله سازه های بزرگتر

دور کردن پنجره ها از موانع

1-برای محوطه سازی حیاط جلویی پنجره ها و درهای خود را از موانع دور نگه دارید. نور طبیعی زمانی که نوبت به ایجاد حال و هوای خوب در خانه شما می رسد، بسیار تاثیرگذار است. از مسدود کردن پنجره‌ها با بوته‌های بلند یا گیاهان برای اطمینان از شفاف ماندن پنجره‌ها خودداری کنید. گیاهان و اثاثیه وحشی را در فاصله 3 تا 5 فوت (0.91 تا 1.52 متر) از کناره های درب خود نگه دارید تا از مسدود شدن آن جلوگیری کنید. محدود کردن در، تشخیص نقطه کانونی حیاط شما را برای افراد سخت می کند. 
نکته: وقتی به یک ساختمان نگاه می کنید، اکثر مردم به طور طبیعی قبل از بررسی هر عنصر دیگری در حیاط شما به در نگاه می کنند. اگر مطمئن نیستید که در حیاط جلویی به دنبال چه چیزی هستید، طراحی بقیه حیاط اطراف درب راهی عالی برای هدایت تصمیمات طراحی است.

قرار دادن دروازه های باغ در همان صفحه درب ورودی

2-دروازه های باغ را در همان صفحه ای که درب ورودی خود دارید قرار دهید. دروازه باغ یک چارچوب در یا برآمدگی است که حیاط جلویی شما را از حیاط خلوت شما جدا می کند. اگر حیاط جلویی شما محصور است، یک دروازه باغ جلوی درب ورودی خود قرار دهید تا تقارن زیبایی برای حیاط جلوی شما ایجاد شود. اگر حیاط جلو باز است، یک دروازه باغ را در همان صفحه افقی درب ورودی خود در یکی از اضلاع ساختمان خود قرار دهید. 
دروازه باغی که به درب ورودی شما منتهی می شود، راهی عالی برای ایجاد فضای مجزا و مجزا در حیاط جلویی شماست.
یک دروازه باغ در کنار خانه شما به عنوان یک جداکننده واضح برای مهمانان و تماشاگران عمل می کند. این باعث افزایش حس حریم خصوصی می شود.
اگر نمی خواهید، نیازی به گنجاندن دروازه باغ ندارید.

قرار دادن دروازه های باغقرار دادن دروازه های باغ

ساختن فضایی برای نشستن

3-برای محوطه سازی حیاط جلویی اگر می خواهید بنشینید و از حیاط خود لذت ببرید، فضایی را برای نشستن در نظر بگیرید. اگر قصد دارید زمان زیادی را در خارج از منزل بگذرانید، نیمکت ها و مبلمان چمن را فراموش نکنید. در نظر بگیرید که با چند نفر زندگی می کنید و هر چند وقت یک بار مهمان دارید تا مشخص کنید به چه مقدار صندلی نیاز دارید. نیمکت‌ها، صندلی‌های گهواره‌ای و مبلمان فضای باز را در مناطق سایه‌دار حیاط خود بچینید تا در روزهای گرم تابستان خنک بمانید. 
اگر در شهر زندگی می کنید، از قرار دادن صندلی هایی که قابلیت قفل شدن ندارند، خودداری کنید. یک قفل زنجیری ساده در اکثر موارد برای جلوگیری از دزدان فرصت طلب کار می کند.

در حالی که چترها برای ایجاد سایه در حیاط خلوت عالی هستند، اما تمایل دارند فضای زیادی را در حیاط جلویی اشغال کنند. از استفاده از آن خودداری کنید مگر اینکه درخت یا برآمدگی در نزدیکی شما نباشد.

ساختن آلاچیق ها و سوله ها

4-اگر می توانید آلاچیق ها و سوله ها را در حیاط خلوت خود نگه دارید. برای سازه های واقعا بزرگ که فضای زیادی را اشغال می کنند، آنها را در حیاط خلوت خود قرار دهید. حیاط جلویی اولین برداشت عمومی از خانه شما است و یک آلونک یا آلاچیق بزرگ قسمت بزرگی از خانه شما را از خیابان پنهان می کند. اگر به فضای ذخیره سازی برای مواد باغبانی نیاز دارید، یک جعبه ذخیره سازی کوچک در کنار خانه خود قرار دهید.

ساختن آلاچیق ها و سوله هاساختن آلاچیق ها و سوله ها

بررسی شهر خود

5-برای محوطه سازی حیاط جلویی قبل از افزودن ویژگی‌های معماری، شهر خود را بررسی کنید. اگر می‌خواهید یک گودال آتش نشانی، پیاده‌رو یا راهرو نصب کنید، قبل از شروع کار با دفتر ساختمان محلی خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که هیچ کد شهری را نقض نمی‌کنید. در صورت مشاهده تخلف، جریمه و مجبور به توقف ساخت و ساز خواهید شد. 

آشکار کردن مسیر های پیاده روی

6-برای جلوگیری از سردرگمی، مسیرهای پیاده روی خود را آشکار کنید. اگر یک پیاده‌رو کاملاً جدید نصب می‌کنید، از مسیرهای پرپیچ‌وخم خودداری کنید و گیاهان بزرگ را در امتداد مسیر پیاده‌روی خود قرار ندهید تا همه چیز روشن باشد. از چراغ‌های راهنما برای پوشاندن مسیر پیاده‌روی خود با لامپ‌های کوچک استفاده کنید تا راحت‌تر ببینید در شب کجا می‌روید. دو طرف مسیر پیاده روی خود را با سنگ ریزه بپوشانید تا مانعی بین مهمانان و گیاهان حیاط خود ایجاد کنید. 
اگر می خواهید حال و هوای منحصر به فرد و مدرنی را در حیاط خود ایجاد کنید، می توانید به جای بتن برای پیاده روی خود از صفحات سنگ آهک جداگانه استفاده کنید.
اگر در یک منطقه شلوغ یا بادخیز زندگی نمی کنید، می توانید به جای بتن یا سنگ از سنگ ریزه استفاده کنید.

آشکار کردن مسیر های پیاده رویآشکار کردن مسیر های پیاده روی

کاشتن گل و بوته های کوچک

7-برای محوطه سازی حیاط جلویی اطراف پایه نرده ها و ایوان ها گل و بوته های کوچک بکارید. در حالی که درختچه ها و بوته های بزرگتر در امتداد پایه ساختمان شما عالی به نظر می رسند، شما نمی خواهید نرده ها و ایوان ها را به طور کامل مبهم کنید. از گل ها یا بوته های کوچکتر برای خط کشی منطقه ای که حیاط با سازه برخورد می کند، استفاده کنید. گل‌های وحشی، ارکیده‌ها و کاکتوس‌ها می‌توانند به خوبی به عنوان گیاهان مرزی عمل کنند تا بافتی بین ایوان، حصار و حیاط ایجاد کنند. 
بین پایه‌های نرده‌ها و ایوان‌ها و گل‌هایی که آنها را با آن‌ها می‌چینید، حداقل 6 اینچ (15 سانتی‌متر) فاصله بگذارید.
اگر به دنبال ظاهری مدرن تر هستید یا حصار و ایوان شما منحصر به فرد است، به جای آن فضای اطراف را با سنگ ریزه یا سنگ های گشاد بپوشانید.
برای داشتن ظاهری طبیعی تر، انگور یا پیچک را در امتداد ایوان یا حصار بکارید. همانطور که رشد می کنند، از حصار و ایوان بالا می روند تا ظاهری روستایی به آن ببخشند.

انتخاب گیاهان شما

قرار دادن گیاهان بلند تر در پشت

1-گیاهان بلندتر را در پشت قرار دهید تا ساختار طبیعی ساختمان شما ایجاد شود. هنگام در نظر گرفتن محل هر گیاه، نمونه بلندتر را نزدیک‌تر به پایه خانه خود قرار دهید و به ترتیب نزولی دور از خانه خود کار کنید. این اطمینان حاصل می کند که حیاط شما طبیعی است و هر گیاهی از جلوی حیاط شما قابل مشاهده است. 
اگر می‌خواهید حیاط آشفته‌تر و طبیعی‌تری ایجاد کنید، می‌توانید این فلسفه را بشکنید.
نکته: قرار دادن گیاهان بلندتر در نزدیکی فونداسیون خانه، در صورت وجود، فضای خزیدن شما را نیز مخفی می کند. حتی اگر این کار را نکنید، قرار دادن گیاهان بزرگ در نزدیکی فونداسیون، زاویه تیز محل برخورد ساختمان شما با حیاط را نرم می کند.

قرار دادن گیاهان بلند تر در پشتقرار دادن گیاهان بلند تر در پشت

کاشتن بوته های سبز در نزدیکی فونداسیون

2-برای محوطه سازی حیاط جلویی بوته ها و بوته های همیشه سبز یا برگریز را در نزدیکی فونداسیون خود بکارید. برای درختچه ها و بوته های خود، گیاهان برگ ریز یا همیشه سبز را انتخاب کنید که به راحتی در هوای سخت پژمرده نمی شوند و نمی میرند. شمشاد، جوهر توت گزینه‌های عالی برای منطقه نزدیک فونداسیون شما هستند، زیرا در تعمیر و نگهداری به کار کمی نیاز دارند.
گیاهان پایه باید حداقل 4-6 فوت (1.2-1.8 متر) از ساختمان فاصله داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که ریشه ها در فونداسیون شما رشد نمی کنند. این کار دسترسی به دیوارهای بیرونی خانه را نیز آسان تر می کند.
برای گزینه های رنگارنگ تر، بوته های رز Girard's Rose، آزالیا و chokeberry انتخاب های جالبی هستند. اگر می خواهید بوته کوتاه تری داشته باشید که در جهات مختلف و به صورت وحشی رشد کند، زرشک ژاپنی یک انتخاب عالی است.
شمشاد کره ای یک انتخاب عالی است اگر درختچه های کوچک برگ را ترجیح می دهید که می توانند به اشکال هندسی منحصر به فرد بریده شوند.
بیشتر بوته های همیشه سبز و برگریز در آب و هوای مختلف رشد می کنند. گونه های همیشه سبز به ویژه برای آب و هوای سردتر مفید هستند.

انتخاب کردن گل ها بر اساس آب و هوا

3-گل های انعطاف پذیر را بر اساس آب و هوای خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از پژمرده شدن گل‌ها و  گیاهان مرده در حیاط خود جلوگیری کنید، گل‌های چند ساله که برای مدت طولانی‌تری شکوفا می‌شوند، بهترین انتخاب هستند. اگر می خواهید گلی را داشته باشید که اواخر پاییز شکوفا شود و رنگ های متنوعی داشته باشد، آستر یک انتخاب عالی است. گل صد تومانی گل های بسیار خوبی هستند که می توانند ده ها سال در آب و هوای مناسب زندگی کنند. گونه های انعطاف پذیر را بر اساس رنگ ها و شکل هایشان انتخاب کنید. 
مطمئن شوید که فقط گل هایی می کارید که در آب و هوای شما موفق باشند. هر گل بالقوه را به صورت آنلاین نگاه کنید یا از منشی در مهد کودک محلی خود بخواهید تا بفهمد چه چیزی در منطقه شما به خوبی رشد می کند.
اگر به دنبال گل‌های عمودی هستید که از گل‌های معمولی بلندتر می‌شوند، دلفینیوم یک انتخاب عالی است.

انتخاب کردن گل ها بر اساس آب و هواانتخاب کردن گل ها بر اساس آب و هوا

استفاده از گیاهان پوشش زمین

4-برای محوطه سازی حیاط جلویی از گیاهان پوشش زمین برای پنهان کردن مناطق مشکل دار حیاط خود استفاده کنید. پوشش زمین به گل ها و بوته هایی گفته می شود که آزادانه در مناطق وسیعی از خاک و چمن رشد می کنند. اگر می خواهید در حیاط خود تنوعی بین گل های استاندارد، بوته های بزرگتر و چمن های مسطح ایجاد کنید، پوشش زمین گزینه ای عالی است. یاس آسیایی یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های تمام دوران است، و اگر می‌خواهید تاک‌ها از درختان، دیوارها و سازه‌های مجاور بالا بروند، پیچک انگلیسی یک انتخاب عالی است. 
Deadnettle یک انتخاب خوب برای گلی است که به عنوان پوشش زمین عمل می کند زیرا کاملاً انعطاف پذیر است و برای مدت زمان طولانی تری به اطراف می چسبد.
یکی دیگر از گزینه‌های پوشش زمین، گیاه اسب است که گل‌های کوچک و زرد در تمام سال شکوفا می‌شود.
اگر می خواهید گیاهی به ظاهر نامرتب را داشته باشید که بتواند در سراسر حیاط شما رشد کند، Mondograss یک انتخاب عالی است. همچنین در آب و هوای سردتر به خوبی عمل می کند.
گیاهان گلدار پوشش زمین در انواع آب و هوا موفق خواهند بود، اما در آب و هوای سردتر پس از اولین یخ زدگی سال با مشکل مواجه خواهند شد.

استفاده از کاکتوس و ساکولنت

5-اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید، کاکتوس ها و ساکولنت های بیابانی را انتخاب کنید. در مناطق خشک، گیاهانی که به آب زیادی نیاز دارند برای رشد با مشکل مواجه می شوند. کاکتوس‌ها مانند Claret Cup، Ocotillo و Prickly Pear انتخاب‌های خوبی هستند که می‌توانند رنگ زیادی به حیاط شما ببخشند. اگر می خواهید کاکتوس سنتی تری داشته باشید، انواع یوکا گزینه بسیار خوبی هستند. Lechuguilla، agave، Echeveria و Jade انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای برای ساکولنت‌های کوچک‌تر هستند که فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.
در حالی که کاکتوس ها از نظر فنی گل نیستند، اما انتخاب های عالی هستند که می توانند برای مدت طولانی بدون آب زندگی کنند.

استفاده از گیاهان پوشش زمیناستفاده از گیاهان پوشش زمین

زنجبیل، هیبیسکوس یا ارکیده

6-برای محوطه سازی حیاط جلویی اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید، زنجبیل، هیبیسکوس یا ارکیده را انتخاب کنید. گیاهان گرمسیری تا زمانی که مرتب باران می بارد به توجه کمی نیاز دارند. زنجبیل ها مانند آلپینا و کامپفریا گیاهان دلچسبی هستند که عطری دوست داشتنی به باغ شما می بخشند. ارکیده ها شاید محبوب ترین گل های استوایی هستند. آنها در رنگهای گوناگونی عرضه میشوند. آنها انعطاف پذیر هستند و برای مدت طولانی گل می دهند. Hibiscus یک انتخاب عالی برای آب و هوای سایه تر و کمتر مرطوب است. 
اگر در اطراف درختان باغچه خود گل می کارید، Epiphytes گیاهان محبوبی هستند که می توانند در پوست درختان رشد کنند.

طراحی یک طرح برای منظره

1-برای محوطه سازی حیاط جلویی یک طرح کلی از شکل حیاط خود ایجاد کنید. برای شروع، یک ورق کاغذ بردارید و یک طرح کلی از حیاط خود بکشید. می توانید ابعاد حیاط خود را اندازه گیری کنید و از کاغذ گراف برای ایجاد یک نقاشی مقیاس استفاده کنید، اما این برای طرح های اولیه ضروری نیست. این فرآیند بیشتر در مورد انتخاب مکان ها و اشکال است تا قرار دادن سازه ها و گیاهان در مکان های خاص.
این کار را روی یک ورق کاغذ بزرگتر از 9 در 11 اینچ (23 در 28 سانتی متر) انجام دهید تا فضای زیادی برای کار داشته باشید. با این حال، آن را کوچکتر از 36 در 42 اینچ (91 در 107 سانتی متر) نگه دارید، زیرا فضای زیاد باعث می شود که طراحی شما ثابت بماند.
نکته: شرکت‌های طراحی معمولاً این خدمات را برای شما انجام می‌دهند، اما شما باید طرح مورد نظر خود را ترسیم کنید، حتی اگر خودتان کار را انجام نمی‌دهید. هنگامی که می خواهید آنچه را که می خواهید برای پیمانکاران توضیح دهید، مراجعه به تصویر خود مفید خواهد بود.

طراحی یک طرح برای منظرهطراحی یک طرح برای منظره

پیش نویس طرح های مختلف

2-برای محوطه سازی حیاط جلویی طرح های متعددی را پیش نویس کنید تا سبکی را ایجاد کنید که برای شما مناسب باشد. یک رول کاغذ ردیابی بگیرید و یک ورق به بزرگی طرح اصلی خود ببرید تا فضای کافی برای کار به خودتان بدهید. چند ورق را به اندازه برش دهید و طرح بندی های مختلف ممکن را برای ویژگی های محوطه سازی خود ترسیم کنید. با طرح های متقارن و نامتقارن بازی کنید. جایی که می خواهید بوته ها، بوته ها و گل های خود را قرار دهید، بکشید. اگر مسیرهای پیاده‌روی شما هنوز وجود ندارد، جایی را که می‌خواهید آنها را قرار دهید مشخص کنید. [
نیازی نیست دقیقاً بدانید که قرار است در هر فضا چه نوع گیاهی قرار دهید، اما ایده خوبی است که نوع ظاهری که می خواهید داشته باشید.
هر شکلی را که می‌کشید برچسب بزنید تا بتوانید به‌راحتی از شکل ظاهری همه چیز مطلع شوید. برای مثال، می‌توانید مستطیل‌های بزرگ‌تری بکشید و به آنها برچسب «بوته‌ها» بزنید و سپس دایره‌های کوچک‌تری را که برچسب «گل» دارند، بنویسید.
مگر اینکه حیاط شما شکل عجیبی داشته باشد، بهتر است پیاده روها را ساده نگه دارید. رفتن مستقیم از پیاده رو به سمت در، فضایی را که مسیر پیاده روی شما اشغال می کند به حداقل می رساند و در عین حال پیمایش در شب را آسان تر می کند.
بهتر است حداقل 50 درصد از حیاط خود را خالی بگذارید. کمی فضای منفی مهم است و ممکن است بخواهید فضایی برای ورزش کردن یا قدم زدن داشته باشد.

پیش نویس طرح های مختلفپیش نویس طرح های مختلف

انتخاب طرح مورد علاقه

3-برای محوطه سازی حیاط جلویی طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید و طرح را با جزئیات بیشتر دوباره ترسیم کنید. هر یک از طرح‌بندی‌های احتمالی خود را در کنار یکدیگر قرار دهید تا درک بهتری از آنچه دوست دارید داشته باشید. هنگامی که یک طرح را انتخاب کردید، طرح انتخابی خود را روی طرح کلی حیاط قرار دهید و یک ورق جدید از کاغذ ردیابی را در بالا قرار دهید. طرح‌بندی خود را مجدداً ترسیم کنید و به خطوطی که ترسیم می‌کنید بیشتر توجه کنید تا به هر ویژگی شکل مشخص‌تری بدهید. سنگ‌ها، گذرگاه‌ها و بافت‌های جداگانه اضافه کنید تا به نقاشی خود حس بیشتری از جزئیات بدهید.
ممکن است در حین اضافه کردن جزئیات بیشتر متوجه شوید که طرح شما خیلی شلوغ، خالی است، یا اینکه چیزی به درستی قرار گرفته است.
به عنوان مثال، دور درختچه‌های خود خطوطی را ترسیم کنید تا بافتی به آن‌ها بدهید، گل‌های کوچک را کنار هم بکشید تا بافت باغتان را درک کنید. سنگ های جداگانه یا مربع های بتنی اضافه کنید تا شکل پیاده روی خود را ببخشید.

رنگ کردن در طراحی

4-برای محوطه سازی حیاط جلویی در طراحی خود رنگ کنید تا تاثیر بصری طراحی خود را درک کنید. از یک مداد یا نشانگر سبز برای سایه زدن روی چمن استفاده کنید و از سبز تیره تر برای درختچه ها و بوته ها استفاده کنید. رنگ هایی را برای گل های خود بر اساس رنگ هایی که قصد کاشت آنها را دارید انتخاب کنید. برای رنگ آمیزی در جعبه های کاشت یا مناطق مشخص شده برای خاک، از رنگ قهوه ای یا مشکی استفاده کنید. از رنگ خاکستری یا بژ برای پیاده روها و راهروها استفاده کنید. این کار تجسم اینکه همه چیز به کجا تعلق دارد زمانی که زمان اجرای طرح شما فرا می رسد آسان تر می کند. 
باز هم، لازم نیست طرح شما کامل باشد. با بحث در مورد گزینه ها با پیمانکاران یا مشاوران محوطه سازی، همه چیز می تواند تغییر کند. اگر خودتان محوطه‌سازی را انجام می‌دهید، زمانی که متوجه شدید که برخی چیزها باید تغییر کنند، ممکن است از طرح کلی خود منحرف شوید.

 
رنگ کردن در طراحیرنگ کردن در طراحی















  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.