فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

زرد شدن برگ آلوئه ورا دلایل متفاوتی دارد که از جمله آنها می توان به درجه حرارت بالای محل نگهداری آلوئه ورا، آبیاری زیاد، کوددهی غیر اصولی، نور بیش از حد و همچنین هجوم آفات و بیماری های قارچی به گیاه اشاره نمود.
چگونه آلوئه ورایی که زرد شده را درمان کنیم؟
چگونه آلوئه ورایی که زرد شده را درمان کنیم؟

آلوئه ورا مانند بیشتر ساکولنت ها از نظر شرایط نگهداری، گیاهی کم توقع است و نیازهای کمی از نظر مصرف آب، نور خورشید و خاک با زهکشی خوب دارد. بنابراین، از آنجایی که نیازهای کمی دارد و تا حد زیادی به بیماری ها و آفات مقاوم است، به راحتی می توان منبع مشکلاتی را که ممکن است با آنها روبرو شود، مشخص کرد. اگر قسمت نزدیک به طوقه برگ های آلوئه ورا شما زرد شده است، این موضوع به شما می گوید که گیاه شما به درستی آبیاری نشده است. این مشکل را می توانید با اجرای یک برنامه آبیاری دقیق حل کرده و از آبیاری زیاد یا کم آلوئه ورا خودداری کنید. پس از آبیاری مناسب، رنگ به برگ های آلوئه ورا شما باز می گردد.

میزان آبی که به گلدان آلوئه ورای خود می دهید را اندازه بگیرید. به طور کلی باید هر چند هفته یک بار با دو فنجان آب آبیاری شود. اما برای سنجش زمان آبیاری باید هر هفته سطح رطوبت خاک را آزمایش کنید. اگر چند سانتیمتر بالای خاک مرطوب بود، یک هفته دیگر آبیاری گیاه را متوقف کنید و سپس دوباره بررسی کنید. اگر قبل از آبیاری برنامه ریزی شده، سطح خاک خشک شده باشد - که این امر در صورتی اتفاق می افتد که گیاه آلوئه در دمای بالا در خارج از خانه قرار گیرد- می توانید آبیاری را زودتر از برنامه زمان بندی شده انجام دهید.



هر چند وقت بهتر است گلدان آلوئه ورا خود را عوض کنید. آلوئه ورا در یک گلدان کم عمق، مجهز به سوراخ های زهکشی که به اندازه کافی پهن باشد تا بتواند عرض ریشه هایش را در خود جای دهد، بهترین عملکرد را دارد. آب در گلدان های کم عمق راحت تر تخلیه می شود که برای گیاهان آلوئه ایده آل است.

خاک گلدان آلوئه ورای خود را بررسی کنید. برخلاف اکثر گیاهان آپارتمانی، آلوئه ورا نمی تواند در خاک گلدانی که آب زیادی در خود نگه می دارد زنده بماند. آلوئه ورا شما باید در یک گلدان کم عمق با سوراخ های زهکشی پر از یک لایه سنگ های کوچک 2 تا 3 سانتیمتری و به دنبال آن در خاک مناسب برای یک ساکولنت تجاری یا خاک گلدان کاکتوس کاشته شود. این خاک با زهکشی خوب از ایستایی آب در پای ریشه آلوئه ورا جلوگیری می کند زیرا در غیر این صورت، ماندن آب در پای ریشه ها و عدم تخلیه آن منجر به زرد شدن و در نهایت پوسیدگی ریشه می شود.



آلوئه ورا در دمای 12 تا 24 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارد. در صورت افزایش بیش از حد دما، تبخیر و تعرق در گیاه افزایش پیدا کرده و به مرور زمان باعث زردی برگ ها می شود.

زمانی که آفات یا حشرات موذی به گیاه شما هجوم بیاورند (مخصوصاً زمانی که از آلوئه ورا در فضای باز نگهداری کنید)، برگ ها به شدت آسیب دیده و گیاه با استرس زیادی دست و پنجه نرم خواهد کرد زیرا آفات با اتصال به برگ های زیبای آلوئه ورا از آب و مواد غذایی داخل آنها تغذیه کرده و درون شان را با مشکلاتی جدی روبرو می کنند .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.