فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

گیاه عنکبوتی توده‌های کمانی از برگ‌های علف‌ مانند را تشکیل می‌دهد و نام‌های رایج خود را از بچه‌ گیاه‌هایی گرفته که روی ساقه‌های آویزانشان تشکیل می‌شود. مراقبت و تکثیر گیاهان عنکبوتی بسیار آسان است و یکی از سازگارترین گیاهان آپارتمانی هستند. اگر گیاه عنکبوتی شما در فضای باز است، آن را در محلی که خاکی با زهکشی خوب دارد بکارید، مانند خاکی که حاوی ماسه است. اگر گیاه عنکبوتی در داخل گلدان است، محیط گلدانی مانند ورمیکولیت را انتخاب کنید
نحوه مراقبت و تکثیر گیاهان عنکبوتی
نحوه مراقبت و تکثیر گیاهان عنکبوتی

گیاهان عنکبوتی توده‌های کمانی از برگ‌های علف‌مانند را تشکیل می‌دهند و نام‌های رایج خود را از بچه‌گیاه‌هایی گرفته‌اند که روی ساقه‌های آویزانشان تشکیل می‌شوند. آنها یکی از سازگارترین و آسان‌ترین گیاهان آپارتمانی هستند.

انتخاب خاک

1- خاکی با زهکشی خوب یا محیط گلدان را انتخاب کنید. اگر گیاه عنکبوتی شما در فضای باز است، آن را در محلی که خاکی با زهکشی خوب دارد بکارید، مانند خاکی که حاوی ماسه است. اگر گیاه عنکبوتی  در داخل گلدان است، محیط گلدانی مانند ورمیکولیت  را انتخاب کنید. بیش از حد روی خاک حساس نباشید، زیرا گیاهان عنکبوتی بسیار سازگار هستند.

2- نور روشن و غیر مستقیم را فراهم کنید. گیاهان عنکبوتی به نور طبیعی زیادی نیاز ندارند، بنابراین در پذیرایی و اتاق خواب به خوبی رشد می کنند. آنها همچنین در طاقچه ها نیز رشد می کنند، اگرچه باید در طول ماه های بهار و تابستان حدود 12 اینچ (30 سانتی متر) از پنجره های رو به جنوب فاصله داشته باشند، اما لطفاً توجه داشته باشید که در پنجره های رو به شمال نیز عملکرد خوبی خواهند داشت. گیاهان در فضای باز باید در طول روز سایه متوسط ​​تا عمیق داشته باشند، زیرا نور مستقیم بیش از حد خورشید ممکن است گیاه عنکبوتی را بسوزاند بنابراین غیر مستقیم بهتر است.

دما و رطوبت ثابت

3- برای مراقبت و تکثیر گیاهان عنکبوتی دما و رطوبت را در حد متوسط ​​و ثابت نگه دارید. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دمای آن به شدت در نوسان است یا به افراط می‌رسد، در این صورت گیاهان عنکبوتی شما در داخل خانه بهتر عمل می‌کنند. آنها دمایی بین 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) تا 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد) را ترجیح می دهند و نمی توانند در مناطق بیرونی با دمای سرد یا بسیار گرم رشد کنند. گیاهان عنکبوتی در آب و هوای مرطوب رشد می کنند، بنابراین یک مرطوب کننده را در همان اتاقی که گیاه عنکبوتی خود دارید قرار دهید


مراقبت و تکثیر گیاهان عنکبوتیمراقبت و تکثیر گیاهان عنکبوتی
 


انجام مراقبت های اولیه

1- گیاه عنکبوتی خود را با آب مقطر یا تصفیه شده آبیاری کنید. گیاهان عنکبوتی به طور خاص به فلوراید موجود در آب لوله کشی حساس هستند. آب لوله کشی مواد معدنی دیگری را نیز بر جای می گذارد که تجمع می کنند و می توانند گیاه شما را از بین ببرند، بنابراین استفاده از آب مقطر یا تصفیه شده بسیار مهم است. آب باید در دمای اتاق نگهداری شود، زیرا آب سرد یا گرم می تواند به گیاهان شما شوک زده و آنها را ضعیف کند .

2- برای مراقبت و تکثیر گیاهان عنکبوتی خاک را مرطوب کنید ولی آن را زیاد خیس نگه نکنید. انگشت خود را به آرامی داخل خاک فرو کنید تا ببینید خشک شده است یا خیر. اگر 1 اینچ (2.5 سانتی متر) یا بیشتر از خاک خشک است، وقت آن است که گیاه عنکبوت خود را آبیاری کنید. آبیاری متوسط ​​یا یک بار در هفته در طول سال اول باید برای مرطوب نگه داشتن خاک کافی باشد، اما نه بیش از حد مرطوب. پس از سال اول می توانید گیاه را به صورت پراکنده آبیاری کنید. اگر گیاه عنکبوت شما در گلدان است، بلافاصله آب اضافی سینی های زهکشی را خالی کنید.

مراقبت و تکثیر گیاهان عنکبوتی -مراقبت و تکثیر گیاهان عنکبوتی -

کود

3- گیاهان عنکبوتی را 1 تا 2 بار در ماه در طول بهار و تابستان کود دهید. در طول فصل رشد، از یک کود مایع عمومی برای تغذیه گیاهان عنکبوتی خود استفاده کنید. کودهای مایع نتایج بهتری نسبت به کودهای دانه ای دارند. دستورالعمل های روی کود را دنبال کنید تا بدانید چه مقدار از محلول را به خاک پایه گیاه بمالید. از کود دادن به گیاهان عنکبوتی در طول زمستان که  رشد بیشتری دارند، خودداری کنید.

4- گیاه عنکبوتی خود را زمانی که بزرگ شدند، در گلدان بزرگتر بکارید. اگر ریشه های گیاه عنکبوتی شما از طریق سوراخ های زهکشی شروع به رشد کرد و بیرون زدند، باید آن را در بهار در گلدان بزرگتری قرار دهید.  گلدان تازه تهیه کنید که سوراخ های زهکشی مناسب داشته باشند که گیاه غرقاب نشود.

5- گیاهان بزرگ را تکثیر کنید. گیاهان عنکبوتی که خیلی بزرگ هستند را با کشیدن یا برش دادن گلوله ریشه به چند قسمت، هر کدام با تعدادی برگ، و گلدان مجدد با محیط گلدان تازه، تقسیم کنید. روش دیگر، می توانید گیاهچه ها را بچینید و آنها را در یک فنجان آب قرار دهید تا ریشه بزنند.

هنگام تکثیر گیاهان بچه، قرار دادن یک گلوله پنبه یا دسته ای از دستمال کاغذی در فنجان آب می تواند کمک کند تا ریشه ها در آب غوطه ور نشوند.

 

مقابله با مشکلات رایج

1- برای مراقبت و تکثیر گیاهان عنکبوتی نوک برگ های مرده را با قیچی کوتاه کنید. اگر متوجه قهوه ای یا خشک شدن برگ ها یا نوک برگ ها شدید، باید آنها را بردارید. نوک یا برگ را با قیچی جدا کنید تا انرژی گیاه به سمت رشد برگ های سالم هدایت شود. حتماً از آب مقطر یا تصفیه شده روی گیاهان عنکبوتی خود استفاده کنید، زیرا نوک برگ های قهوه ای می تواند نشان دهنده تجمع مواد معدنی در خاک یا محیط گلدان باشد.

2- کنه های عنکبوتی را با حشره کش های طبیعی درمان کنید. نشانه‌های کنه‌های عنکبوتی شامل برگ‌های کدر، خاکستری‌رنگ و مواد تار در سطح زیرین برگ‌ها است. یک حشره کش طبیعی مانند روغن چریش را روی گیاه اسپری کنید تا از شر کنه های عنکبوتی خلاص شوید. می توانید روغن چریش را در فروشگاه باغی محل زندگی خود پیدا کنید.

آفتاب

3- با کاهش قرار گرفتن در معرض آفتاب، برگ های سفید شده را التیام دهید. برگها و ساقه هایی که پژمرده یا سفید شده اند نشان دهنده آفتاب زیاد است. اگر گیاه عنکبوتی شما در فضای باز است، آن را به مکانی که سایه تراست ببرید یا یک گیاه بلند را در نزدیکی آن قرار دهید تا برای گیاه عنکبوتی سایه ایجاد کند. اگر گیاه عنکبوتی در داخل خانه است، آن را از پنجره ها دور کنید تا نور غیر مستقیم و نه مستقیم خورشید را دریافت کند.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.