فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

این عنصر جزئی از آمینو اسیدهای متیونین و سیستئین بوده و جزء اصلی کوآنزیم ها و ویتامین ها می باشد. علت اصلی طعم و تندی در سیر، پیاز و خردل شناخته شده است.
نقش گوگرد در گیاهان
نقش گوگرد در گیاهان

گوگرد ( S ):

اثرات کمبود گوگرد به این شرح است که کمبود آن به ندرت در خاکهای حاوی سولفات ­ها دیده می ­شود. کلروزه شدن تمام گیاه همچون نیتروژن اما از بخش­ های جوان و تازه رشد یافته گیاه شروع می­ شود.

رگبرگ­ها معمولا روشنتر از نواحی بین آنهاست و از برگ­های بالاتر نمایان می ­شود. گوگرد غیر متحرک می­باشد. اثرات سمیت گوگرد شامل سمیت این عنصر ممکن است با کمبود پتاسیم، کلسیم و منیزیم شدیدتر شود (دُل و ویلکینز، 1999).

در آزمایش اثر متقابل گوگرد و بور بر پارامترهای جذب و کیفیت خردل ( Brassica juncea ) و آفتابگردان ( Helianthus annuus ) محتوای روغن بذور آفتابگردان و خردل بطور معنی­ داری تحت تاثیر اعمال گوگرد و بور قرار گرفتند. محتوای روغن بذر آفتابگردان از 33.2 درصد به 39.6 درصد در 60 میلی­گرم بر کیلوگرم گوگرد رسید. 

محتوای پروتئین آفتابگردان از 13.8 به 16.3 درصد با اعمال گوگرد رسید. این ممکن است به این علت باشد که گوگرد یک بخش مهم گوگرد دار آمینواسیدها (سیستئین و متیونین) بوده و برای دیگر ترکیبات گوگرددار نیاز است، از اینرو پروتئین ­های سنتز کننده روغن­ بذور را بهبود می­بخشد (کارتیکیان و شوکلا، 2008).

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.