فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳         
  

ارلیگلو یکی از گونه های مشهور و محبوب توت فرنگی است که هم محصول خوش طعم و زیاد تولید می کند و هم پرورش آن به نسبت گونه های دیگر ساده تر است.
پرورش توت فرنگی ارلیگلو
پرورش توت فرنگی ارلیگلو

ارلیگلو یکی از گونه های مشهور و محبوب توت فرنگی و گزینه بسیار خوبی برای پرورش در باغچه خانگی است. پرورش و محصول گرفتن از این گونه به نسبت ساده است. توت فرنگی های این گونه بزرگ، قرمز، پر آب و خوش طعم هستند. علاوه بر این موارد، این گونه محصول نسبتاً زیادی تولید می کند و نگهداری و مراقبت از آن هم ساده است. همین موارد باعث شده ارلیگلو در میان گونه های مختلف توت فرنگی، بسیار محبوب باشد.

توت فرنگی ارلیگلو زودتر از توت فرنگی های دیگر محصول می دهد و می توان میوه های آن ها در طول 3 هفته به طور کامل برداشت کرد. البته اگر توت فرنگی در اوایل فصل پاییز کاشته شود، محصول دهی دیر تر اتفاق می افتد.

ویژگی مثبت دیگر ارلیگلو مقاومت آن در برابر بیماری های مختلف از جمله پوسیدگی ریشه، پژمردگی ورتیسیلیومی و قرمز شدگی استوانه مرکزی است. ارلیگلو می تواند تا 30 سانتی متر رشد کند. بنابراین هر گیاه باید با گیاه کناری خود حداقل 30 سانتی متر فاصله داشته باشد. خاک مناسب برای توت فرنگی ارلیگلو خاکی با نفوذ پذیری بالا و مواد مغذی ارگانیک بالاست. این گیاه آفتاب کامل و آبیاری معمولی نیاز دارد. برای حفظ رطوبت خاک می توان از یک لایه مالچ استفاده کرد. پس از برداشت محصول نیز می توان برگ های قدیمی را قطع کرده تا گیاه مجدداً شروع به رشد کند.

برای غنی سازی خاک می توان از کود متعادل 10-10-10 در فصل بهار و یک بار هم در اواسط فصل رشد استفاده کرد. توت فرنگی ارلیگلو سازگاری نسبتاً بالایی دارد و می تواند در بستر مرتفع، حاشیه باغچه یا در خاک معمولی به صورت ردیفی کاشته شود. این گیاه همچنین می تواند خود را با شرایط پرورش در گلدان سازگار کند، به شرط آن که آبیاری به اندازه کافی انجام شده و نور کافی دریافت کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.