فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

تکوما معمولاً برای ایجاد حاشیه، پرچین یا به عنوان بوته یا گیاه پوششی استفاده می شود و می تواند تا 10 متر رشد کند
پرورش گل تکوما
پرورش گل تکوما
تکوما ( Tecoma ) گیاهی همیشه سبز و از نوع پیچ های بالا رونده است که معمولاً برای ایجاد حاشیه، پرچین یا به عنوان بوته یا گیاه پوششی استفاده می شود. تکوما در اواخر فصل تابستان، پاییز و حتی زمستان گل هایی خوشه ای و شیپوری شکل به رنگ قمر-نارنجی تولید می کند که در حدود 5 سانتی متر طول دارند. این گیاه سرعت رشد بالایی دارد و می تواند در شرایط ایده آل تا 10متر  هم رشد کند. تکوما خاکی با نفوذ پذیری بالا، آفتاب کامل و آبیاری متوسط را دوست دارد.

تکوما هفته ای یک بار باید به صورت عمیق آبیاری شود. البته پیش از هر بار آبیاری باید مطمئن شد که خاک به خوبی خشک شده باشد.

غنی سازی خاک معمولاً یک بار در فصل بهار و پیش از آغاز رشد انجام می شود. برای این کار از کود محلول 10-10-10 استفاده می شود و خاک اطراف پایه گیاه کود دهی می گردد.

برای حمایت و هدایت از گیاه بهتر است چوب یا اشیاء محکم دیگر در کنار تکوما کاشت تا گیاه بتواند به کمک آن بالا برود. برای حفظ زیبایی ظاهری گیاه باید آن را هرس کرد. برای این کار باید شاخه های بلند و پراکنده را از محل رشد آن قطع کرد. همچنین باید به صورت دوره ای شاخ و برگ های از بین رفته و پیر باید جدا شوند که این کار معمولاً در فصل بهار و پیش از شروع رشد انجام می شود.

برای مقابله با آفت هایی مثل آفت مگس سفید و انواع شپشک ها می توان از صابون ضد آفت استفاده کرد و آن را بر روی گیاه اسپری کرد. اسپری کردن به صورت هفتگی انجام می شود و تا زمانی ادامه می یابد که آفت ها از بین روند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.