فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

معمولاً زیباترین گل‌ها، گل‌های یک ساله هستند. ولی پرورش چند گل دائمی می‌تواند زیبایی و نشاط باغچه را برای چند سال تضمین کند. گل‌های دائمی به‌طور کلی بیشتر از گل‌های دیگر عمر می‌کنند، تحمل کم آبی، خاک بد و عدم رسیدگی را دارند
گل‌های  دائمی مناسب برای تابستان
گل‌های  دائمی مناسب برای تابستان

معمولاً زیباترین گل‌ها، گل‌های یک ساله  هستند.  ولی  پرورش چند گل دائمی می‌تواند زیبایی و نشاط باغچه را برای چند سال تضمین کند. گل‌های دائمی به‌طور کلی بیشتر از گل‌های دیگر عمر می‌کنند، تحمل کم آبی، خاک بد و عدم رسیدگی را دارند. ولی این سبک زندگی گل‌های دائمی باعث شده که به اندازه گل‌های یک ساله فعال نباشند. این دسته از گل‌ها معمولاً فقط چند هفته در سال گل دارند و برای مابقی هفته‌ای سال، سبک ساده زیستی در پیش می‌گیرند. زمان گل دهی این گل‌ها بسته به آب و هوا و شرایط رشد متفاوت است. حتی ممکن است زمان گل دهی از خانه تا خانه دیگر متفاوت باشد.

از عوامل مهم تأثیر گذار در گل دهی آن‌ها، نور آفتاب است. گل‌هایی که نور بیشتری دریافت می‌کنند معمولاً زودتر گل می‌دهند. در نتیجه اگر به کاشت گل‌های دائمی فکر می‌کنید، بهتر است یک مکان پر نور برای آن در نظر بگیرید.

 

گل‌های دائمی نور دوست

برخی گل‌های دائمی گرما و آفتاب  را بیشتر ترجیح می‌دهند.   مثلاً بیشتر گل‌های شبیه به مارگریت از جمله بابونه که یک رقم کشاورزی هم هست و برای دریافت نور خورشید خودش را به 1.5 متری از سطح زمین می‌رساند.

از گل‌های دائمی تابستانی دیگر می‌توان سرخار گل، رعنای زیبا و کوکب کوهی را نام برد. گاهی اوقات سوسن یک روزه هم در تابستان شکوفه می‌دهد که این مسئله را گونه آن مشخص می‌کند. نعناع گربه ای هم از گیاهانی است که به خوبی می‌تواند کم آبی و خشکی و حتی خاک بد را تحمل کند و باوجود این شرایط به‌سرعت بذرهایش را پراکنده کرده و در طول تابستان گل دهی کند.

تمام گیاهانی که معرفی شدند در رتبه بندی وزارت کشاورزی آمریکا ( USDA ) جزو گیاهان رده 4 تا 9 قرار می‌گیرند که یعنی حداقل دمای قابل تحمل آن‌ها 6 درجه زیر صفر تا 30 درجه زیر صفر است.

 

گل‌های چند ساله سایه دوست

آن دسته از گل‌های چند ساله که سایه را به نور آفتاب ترجیح می‌دهند، اصالتاً جنگلی هستند. جایی که درختان غول پیکر به گل‌های کوچک مجالی برای دریافت نور آفتاب نمی‌دهند. این گل‌ها در بهار شکوفه می‌دهند هر چند که برخی از آن‌ها هوای گرم‌تر را برای شکوفه دادن انتخاب می‌کنند. در شرایطی که آب و هوا و شرایط معمولی است، می‌توان به‌جای گل سایه دوست، گل آفتاب دوستی که قادر به تحمل سایه باشد هم کاشت

گل‌های سایه دوست معمولاً شکوفه دهی طولانی‌تری دارند مثل گل بادبادک، آزالیا، اسکابیوزا و زبان در قفقا. تمام این موارد در رده 4 تا 9 در رده بندی وزارت کشاورزی آمریکا قرار دارند که بستگی به گونه آن دارد.

 

گیاهان دارویی


بیشتر گیاهان دارویی به خاطر فواید و خاصیتشان شناخته می‌شوند. ولی حتی با کنار گذاشتن این جنبه مثبت آن‌ها، زیبایی بصری‌شان هم چنان پا برجاست که می‌تواند به تزیین و زیبا سازی محوطه و خانه کمک کند. بیشتر گیاهان دارویی گل‌هایی ریز و کوچک دارند که باعث جذب حشرات، پروانه‌ها، کفشدوزک‌ها و حشره‌های مفید دیگر می‌شود. این گیاهان معمولاً پس از رسیدن به رشد کامل، تلخ و بدمزه می‌شوند. در این مقطع می‌توانید از آن برای مصرف دارویی استفاده کنید یا آن را برای زیبایی‌اش نگه دارید.

از جمله گیاهان دارویی با گل‌های تابستانی رز ماری و مریم گلی هستند که در رده 8 در دسته بندی وزارت کشاورزی آمریکا هستند. در کنار این دو مورد، اسطوخودوس فرانسوی هم یک گزینه محسوب می‌شود که در رده 9 و 10 قرار دارد.

 

گل‌های رز تابستانی

رز یکی از مشهورترین و زیباترین گل‌های چند ساله است. گل رز طبعی کاملاً آفتاب دوست دارد و به رطوبت بالا علاقه نشان می‌دهد. رز دو رگه چای تقریباً در تمام طول تابستان شکوفه دارد. بوته رز معمولاً اوایل تابستان شکوفه می‌دهد و برخی گونه‌های آن به بیماری‌های مختلف مقاوم هستند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.