فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

برخی از گونه های زنبور انگل به میزبان حمله میکنند و از بدن میزبان به عنوان منبع غذا برای نوزادان در حال رشد استفاده میکنند. متداولترین حشراتی که میزبان زنبور انگل هستند شته ها، کرمهای پیله ساز، سوسکها، اره مگس و سایر مگسها هستند
با حشراتی که پیله میسازند آشنا شوید
با حشراتی که پیله میسازند آشنا شوید

کَک

کک حشره ای است که افرادی که از حیوانات مراقبت میکنند یا حیوان خانگی دارند، معمولا آن را دیده اند و با آن آشنایی دارند. کَکهای بالغ در روز تا 50 تخم ممکن است بگذارند. نوزادان کک پس از این که از تخم بیرون آمدند به لاروهای کرمی شکل تبدیل میشود. این لاروها در داخل خانه ممکن است در فرش و قالی یا جاهایی که حیوانات بیشتر رفت و آمد دارند، دیده شوند. لاروهای کک ها ظرف دو تا چهار روز پیله میسازند و در آن به کک بالغ تبدیل میشوند. تقریبا محال است بتوانید این پیله ها را با چشم ببینید.

پروانه ها و شب پره ها

همه ما میدانیم پروانه ها و شب پره ها پیله میسازند. لاروهای آنها که به آنها کاترپیلار یا کرم پیله ساز گفته میشود، خیلی پر اشتها هستند. این کرمها ابریشم میتنند و از آن برای پیله ساختن در مرحله رشد و تبدیل شدن به پروانه بالغ، استفاده میکنند. برخی از شب پره ها مثل بید لباس ممکن است وارد خانه ها شوند. این شب پره ها از مواد موجود در خانه ها مثل فیبرهای موجود در لباسها و غلات یا غذاهای دیگر موجود در آشپزخانه تغذیه میکنند. در صورت لزوم این شب پره ها ممکن است پیله هایی ایجاد کنند و در خانه شما بالغ شوند. برای تشخیص پیله های این شب پره ها میتوانید از متخصص کمک بگیرید.

 

بال مو دار یا کدیسفلای Caddisfly

برخی گونه های کدیسفلای ها پیله میسازند. این حشرات شبیه به شب پره هستند و بیشتر زندگی خود را در آب یا مجاورت آبهایی مثل دریاچه، رودخانه، آبگیر و استخر میگذرانند. مرحله لاروی این حشرات دو سال طول میکشد. در این مرحله حشره از جلبک یا ارگانیسمهای کوچک دیگر موجود در آب تغذیه میکند. لاروهای کدیسفلای ابریشم میتنند و از این مواد برای ساخت پیله یا قفس در اطراف شاخه ها یا ذرات دیگر افتاده در آب مثل شن و ماسه استفاده میکنند. معمولا این لاروها از زمستان تا اوایل بهار به بلوغ میرسند.

زنبور انگل

برخی از گونه های زنبور انگل به میزبان حمله میکنند و از بدن میزبان به عنوان منبع غذا برای نوزادان در حال رشد استفاده میکنند. مرحله ای که در آن زنبور حمله میکند بسته به گونه آن متفاوت است. برخی در مرحله تخم، برخی در مرحله لارو و برخی بالغ حمله میکنند. متداولترین حشراتی که میزبان زنبور انگل هستند شته ها، کرمهای پیله ساز، سوسکها، اره مگس و سایر مگسها هستند. پس از این که لاروهای زنبور انگل از تخم هایی که داخل میزبان گذاشته شده بیرون آمدند، شروع به تنیدن ابریشم میکنند تا در داخل بدن میزبان یا پیرامون آن پیله بسازند.

 

شناسایی پیله های آفت های گیاهی

هنگامی که پیله ای را پیدا میکنید مهمترین چیز این است که بدانید دقیقا پیله چه حشره ای است تا متناسب با آن رفتار کنید. شناسایی درست پیله های حشرات کار سختی است و بسته به نوع حشره ممکن است تلاش برای از بین بردن آن ناکارامد باشد و یا حتی کار را بدتر کند. برخی از آفتها در خانه ها هم پیدا میشوند و برخی دیگر مانند زنبور انگل بعید است در خانه دیده شوند. در هر صورت باید مراقب باشید حشره داخل پیله حمله نکند یا نیش نزند.





  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.