فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کاشت بسیاری از محصولات غذایی مناسب هوای سرد را 6 تا 8 هفته پیش از آخرین زمان یخبندان میتوانید در فضای بسته آغاز کنید.
گیاهان مناسب فصل سرما: در هوای سرد نیز میتوانید محصول بکارید
گیاهان مناسب فصل سرما: در هوای سرد نیز میتوانید محصول بکارید

اگر به کاشت و پرورش گیاهان یا باغداری علاقمند هستید، لازم نیست تا فرا رسیدن گرمای تابستان صبر کنید. بسیاری از سبزیجات در هوای سردتر مانند هوای خنک اواخر زمستان یا اوایل بهار بهتر رشد میکنند و خوشمزه تر میشوند. برخی سبزیجات مانند کاهو و اسفناج هنگامی که هوا خیلی گرم باشد، بولت میشوند (رشد سریع و کم برگ) و تنها در هوای خنک خوب محصول میدهند. در اینجا با سبزیجاتی که مناسب هوای سرد هستند، آشنا میشوید:

گیاهانی که در هوای سرد، خوب محصول میدهند

محصولات فصل سرما چیست؟ محصولات گیاهی مناسب هوای سرد در خاک سرد جوانه میزنند و در هوای سرد و کوتاهی طول روز به خوبی رشد میکند و بالغ میشود بنابراین بهترین زمان کاشت آنها اواخر زمستان و اوایل بهار است. سبزیجاتی مانند پیاز، کاهو و نخود در 1 درجه سانتیگراد جوانه میزنند بنابراین همین که دما بالاتر از انجماد آب و یخبندان باشد و زمین یخ زده نباشد، میتوانند رشد کنند.

عمده محصولات گیاهی هوای سرد، در خاک 4 درجه سانتیگراد جوانه میزنند. این محصولات شامل اکثر سبزیجات ریشه ای و برگی هستند مانند:

-         چغندر

-         هویج

-         شلغم

-         ترب

-         کلم

-         کلم پیچ

-         اسفناج

-         چغندر برگی

-         کلم بروکلی

-         گل کلم

-         سیب زمینی

-         منداب

-         کلم قمری یا قُنبید  

کاشت محصولات مناسب برای سرمای بهار

گاهی اوقات زمان بین پایان یخ زدگی و گرمای شدید تابستان مدت بسیار کوتاهی است. یک راه عالی برای شروع کاشت و استفاده از این فرصت کوتاه این است که در اوایل بهار در فضای داخل منزل که هوا مناسب است، کاشت تخمها را شروع کنید. سپس هنگامی که هوا مناسب شد آنها را به باغچه انتقال دهید. برای این کار فرقی نمیکند در چه ناحیه آب و هوایی زندگی میکنید. کاشت بسیاری از محصولات غذایی مناسب هوای سرد را 6 تا 8 هفته پیش از آخرین زمان یخبندان میتوانید در فضای بسته آغاز کنید.

هنگامی که گیاهان مختص هوای سرد را میخواهید در باغچه بکارید دقت کنید که فضای کافی برای گیاهان مناسب هوای گرم نگه داشته اید. گیاهانی که در هوای سرد رشد میکنند، اغلب در زمان گرم شدن هوای تابستان آماده برداشت هستند اما اگر گرمای تابستان معتدل و ملایم باشد ممکن است کاهو و اسفناج شما مدت بیشتری نسبت به زمان مورد انتظار، در باغچه بمانند. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.