فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

اگر چه گیاه پیچ امین الدوله مقاوم است و زیاد به رسیدگی نیاز ندارد اما با برخی اقدامات ساده میتوانید به رشد بهتر و سالمتر و افزایش طول عمر آن کمک کنید. بسته به گونه ای که کاشته اید، طول عمر متوسط این گیاه میتواند بیست سال باشد
 طول عمر یاس (پیچ امین الدوله) چقدر است؟
 طول عمر یاس (پیچ امین الدوله) چقدر است؟

گیاه یاس ( Honeysuckle ) که به پیچ امین الدوله شناخته میشود، گیاه رونده یا درختچه ای با عمر مناسب است که با گلهای خوشبو و زیبای سفید و زرد خود، حس خوبی به اطرافیان میبخشد. بسته به گونه یاسی که کاشته اید، طول عمر متوسط آن میتواند بیست سال باشد. پیچ امین الدوله همیشه سبز تا نیمه همیشه سبز و در برخی گونه ها خزان دار است. این گیاه مقاوم با شرایط مختلف کنار می آید و رشد خوبی دارد. با این حال چند عامل بر دوام و طول عمر آن تاثیر میگذارند.  

 

محیط کاشت

گیاه پیچ امین الدوله نیاز به آفتاب کامل تا نیمه سایه دارد و آبیاری تا حدی منظم را میطلبد. خاک این گیاه باید قابلیت زهکشی مناسبی داشته باشد تا ریشه ها بتوانند در سلامت رشد کافی داشته باشند. ایجاد این زمینه ها برای رشد گیاه یاس، باعث میشود گیاه کمتر در معرض بیماریها قرار بگیرد و سالم بماند.

 

مراقبت و رسیدگی

اگر چه گیاه پیچ امین الدوله مقاوم است و زیاد به رسیدگی نیاز ندارد اما با برخی اقدامات ساده میتوانید به رشد بهتر و سالمتر و افزایش طول عمر آن کمک کنید. برخی از گونه های این گیاه به علت الگوی رشد زیاد مهاجم محسوب میشوند و ممکن است به گیاهان اطراف خود صدمه بزنند. با هرس منظم یاس و استفاده از ساختارهای محافظتی و کنترلی مانند داربست و تور، میتوانید از این اشکال به عنوان مزیت بهره بگیرید و دیوار یا فضای سبز خود را با زمینه یاس زینت بدهید. برگهای گیاه که بر روی زمین میریزد را جمع آوری کنید تا به واسطه مرطوب ماندن آنها بیماریهای گیاهی شروع نشود و گیاهانتان را درگیر بیماری و آفت زدگی نکند. هنگام هرس گیاه یاس، همه بخشهای گیاه را که دچار بیماری یا آفت زدگی هستند بچینید و آنها را از باغچه دور کنید تا بیماری به بقیه گیاهان گسترش پیدا نکند.

 

آفت زدگی

هجوم آفتهایی مانند شته، حشره پولک دار، حشره زره پوش و لاروهای گیاهان مانع رشد گیاه شده و آن را ضعیف میکنند. با بازرسی مرتب گیاه مطمئن شوید حشرات مضر به جان آن نیفتاده باشند. آفتهایی مانند جونده ها که ریشه های گیاهان را میخورند نیز ممکن است به گیاه صدمه برسانند و طول عمر آن را کوتاه کنند.

 

بیماریهای گیاهی و مشکلات خاک

انواع بیماریها ممکن است پیچ امین الدوله را درگیر نماید. در موارد شدید ممکن است بیماری منجر به مرگ زودرس گیاه شود. بهترین راه جلوگیری از این اتفاق، این است که انواع مقاوم به بیماری را انتخاب کنید و بکارید. اختلالاتی که ممکن است به پیچ امین الدوله صدمه برسانند عبارتند از کمبود مواد معدنی و ویتامینها و همچنین مسمومیت. کمبود یا زیادی مواد معدنی و مواد مغذی میتواند به تغییر رنگ برگهای گیاه منجر شده و در برخی مواد به مرگ گیاه منتهی شود. اگر چه وقوع بیماریها و اختلالات همیشه به معنی مرگ زود هنگام یاس نیست، اما رشد آن را محدود میکند و از جذابیت و زیبایی آن میکاهد.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.