فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

نگهداری جوجه راه بسیار خوبی برای داشتن ذخیره همیشگی تخم مرغ است. همچنین کود مرغ به عنوان کود طبیعی برای خاک باغچه مفید و قابل استفاده است.
نکاتی که در مورد نگهداری مرغ و جوجه در باغ و باغچه باید بدانید
نکاتی که در مورد نگهداری مرغ و جوجه در باغ و باغچه باید بدانید

اگر میخواهید در باغ خود مرغ و جوجه پرورش دهید، ممکن است ابتدا به نظرتان این کار دشوار باشد اما زود تسلیم نشوید. پرورش مرغ و جوجه در باغ و باغچه علاوه بر این که آسان است، تفریح خوب و سرگرم کننده ایست. در اینجا توصیه هایی برای افراد مبتدی آمده است که کمک میکند بیشتر با نکات مرغ داری در باغ آشنا شوند.

پیش از خریداری مرغ و جوجه

ابتدا به تعدادی که میخواهید جوجه سفارش بدهید یا از مغازه ها خریداری کنید. توجه داشته باشید اگر جوجه میخرید حتما ماده باشد. خروس پر سر و صدا و تهاجمی است. نگهداری مرغ ایده بهتری برای فضاهای کوچک می باشد.

My Barred Rock sitting on a secret nestMy Barred Rock sitting on a secret nest

برای پرورش جوجه در باغچه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

هنگامی که جوجه ها را به خانه می آورید، باید آنها را در قفسی نگهداری کنید که از نظر گرمایش مشکلی نداشته باشند چون جوجه ها خیلی زود تحت تاثیر سرما قرار میگیرند. حتما خاک اره، آب و غذای جوجه را در قفس بگذارید. جوجه موجود واقعا جالبیست، حتما عاشق آنها میشوید.

هر روز آب و غذای آنها را عوض کنید. مراقب باشید ببینید قفسشان زیادی گرم یا سرد نباشد. اگر دور هم یا دور منبع حرارتی جمع شده باشند احتمالا سردشان است و اگر در دورترین نقطه از منبع حرارتی قرار گرفته باشند احتمالا گرمشان است.

جوجه ها خیلی زود بزرگ میشوند. دقت داشته باشید که قفس کنونی آنها مدتی دیگر که بزرگ شوند دیگر برایشان مناسب نیست. از طرفی بزرگتر که باشند دمای سردتر را راحت تر تحمل میکنند بنابراین میتوانید آنها را به قفس بزرگتر و یا در صورت مساعد بودن دمای بیرون در حیاط خانه نگهداری کنید.

My Barred Rock sitting on a secret nestMy Barred Rock sitting on a secret nest

هنگامی که مرغها را به حیاط میبرید، دقت کنید که حتما لانه ای برای خوابیدن، گرم و خشک ماندن داشته باشند. در لانه جایی مناسب برای تخم گذاری آنها نیز باید فراهم باشد. همچنین باید جوجه ها و مرغها را از دسترس شکارچیان دور نگه دارید. مرغها همانند خوکها علاقه زیادی به نوک زدن زمین و خوردن موادی که روی زمینه ریخته است دارند. همچنین به حشرات علاقه زیادی دارند. مرغها دوست دارند خاک را به هم بزنند. حواستان باشد مرتبا آب آنها را عوض کنید و غذای مناسب برایشان بگذارید. خاک اره و کاه کثیف را از محیط آنها هر هفته مرتبا خارج کنید چون ممکن است محیطشان بیش از حد بو بگیرد و آلوده شود.

وجود مرغ در باغچه و تماشای حرکات آنها جالب و سرگرم کننده است. توجه داشته باشید اگر میخواهید بخشی از حیاط یا باغچه تمیز و دست نخورده بماند، با حصار یا فنس مانع رفتن مرغها به آن سمت شوید.

backyard chickensbackyard chickens

مرغها بین 16 تا 24 هفتگی تخم میگذارند. تخم مرغهای خانگی در مقایسه با تخم مرغهایی که از مغازه میخرید طعم بسیار لذیذتری دارند. در سال اول بیشترین مقدار تخم را میتوانید از مرغ بگیرید اما از سال دوم تولید تخم کاهش می یابد.

نگهداری جوجه راه بسیار خوبی برای داشتن ذخیره همیشگی تخم مرغ است. همچنین کود مرغ به عنوان کود طبیعی برای خاک باغچه مفید و قابل استفاده است. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.