فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

برخی از درختهای سیب تحمل آب و هوای سرد شمال آلاسکا را نیز دارند در حالی که برخی دیگر از آنها آب و هوای معتدلتر مانند نواحی ساحلی و نیمه بیابانی را ترجیح میدهند.با این حال بیشتر انواع درخت سیب حداقل به 500 تا 1000 ساعت هوای سرد نیاز دارند تا محصولی خوشمزه و سالم تولید کنند.
با انواع گوناگون درخت سیب آشنا شوید
با انواع گوناگون درخت سیب آشنا شوید

احتمالا تا کنون با انواع مختلف میوه های سیب برخورد کرده اید و برخی از آنها را چشیده اید. هر کدام از انواع سیب از نظر طعم و رایحه منحصر به فرد هستند. با این حال شما تنها چند مورد از 7500 نوع سیبی که در سرتاسر کره زمین وجود دارد را دیده اید. در اینجا با انواع متداول سیب آشنا میشوید.


انواع اصلی درخت سیب به همراه تصاویر

بیشتر درختهای سیب غیر وحشی از دو نوع اصلی درخت سیب حاصل شده اند. در واقع بیشتر انواع درختان سیب حاصل پیوند طبیعی Malus pumila و Malus sylvestris هستند که بومی دو ناحیه در جنوب شرق آسیبا می باشد.

برخی از درخت های سیب تحمل آب و هوای سرد شمال آلاسکا را نیز دارند در حالی که برخی دیگر از آنها آب و هوای معتدلتر مانند نواحی ساحلی و نیمه بیابانی را ترجیح میدهند. با این حال بیشتر انواع درختان سیب حداقل به 500 تا 1000 ساعت هوای سرد نیاز دارند تا محصولی خوشمزه و سالم تولید کنند.

چگونه انواع درخت سیب را بشناسیم؟

 انواع گوناگون سیب در اصل از طریق رنگ پوست، اندازه، طعم و سفتی شناسایی میشوند.

ارقام رایج سیب

سیب زرد لبنانی یا طلایی

( Yellow Delicious ):

سیب زرد لبنانی سیب شیرین و ملایم با پوست زرد روشن است که برای مصرف خام و پخته مناسب می باشد.



سیب قرمز لبنانی

( Red Delicious ):

این سیب شباهت زیادی به سیب زرد لبنانی دارد. این سیب به اندازه گذشته محبوبیت ندارد که علت آن طعم نسبتا ترکیبی و بافت پودری و پوک این سیب است.

سیب قرمز لبنانی - انواع درخت سیبسیب قرمز لبنانی - انواع درخت سیب

 


سیب مکینتاش

( McIntosh ):

این سیب به رنگ قرمز روشن و طعم ترش و شیرین است که برای مصرف خام و به صورت پخته در سس مناسب می باشد اما برای مصرف پخته مناسب نیست.




سیب رم

( Rome ):

سیب کمی شیرین و آبدار با پوستی به رنگ قرمز روشن است که طعم آن در حالت تفت داده شده یا پخته بهتر میشود.



سیب گالا

( Gala ):

سیب طلایی قلبی شکل با نوارهای صورتی نارنجی رنگ است که آب دار و ترد و معطر بوده و طعمی شیرین دارد. این سیب به صورت خام، پخته یا استفاده در سس مصرف میشود.



 

سیب واین سَپ

( Winesap ):

سیب بنفش مایل به قرمز با طعم تند است که برای مصرف خام و نیز تهیه سرکه سیب عالی می باشد.




سیب گرانی اسمیت

( Granny Smith ):

سیب سبز لیمویی با بافتی ترد و آبدار است که طعمی ترش و تند دارد. گرانی اسمیت برای مصرف خام و استفاده در پای سیب مناسب می باشد.


سیب فوجی

( Fuji ):

سیب ترد و بسیار شیرین است که پوست آن از قرمز پر رنگ تا زرد مایل به سبز با هایلایت قرمز متفاوت است و به صورت خام یا پخته مصرف میشود.


سیب بریبرن

( Braeburn ):

سیب منحصر به فرد با پوستی نازک و طعمی ترش و شیرین و کمی تند. این سیب برای مصرف خام بسیار خوب بوده و برای پختن نیز مناسب می باشد. رنگ آن از قرمز تا طلایی مایل به سبز متفاوت است.



سیب هانی کریسپ

( Honeycrisp ):

همان طور که از نام آن پیداست این سیب بافت ترد و طعم شیرین دارد و به هر صورت میتوان آن را استفاده کرد.


پینک لیدی

( Pink Lady ):

سیب ترد و سفت با طعم کمی شیرین، تند و مناسب برای مصرف خام و پخته می باشد. 


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.