فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

مراقبت شما از درختانتان در طول سال با کم کردن شرایط تنشی می تواند شانس مقاومت آن ها را در زمستان افزایش دهد .یکی از عوامل مهم و موثر در مقاومت به سرما ،حالت تغذیه ای گیاه شما می باشد .
عواملی که باعث حفاظت زمستانه گیاهان می شوند
عواملی که باعث حفاظت زمستانه گیاهان می شوند


در حالی که انتخاب ارقام مقاوم به سرما برای منطقه مورد نظر شما اهمیت دارد.تنش های دیگری مثل حشرات و صدمات امراض می تواند گیاهان شما را ضعیف کند .پس این درختان بیشتر  در معرض صدمات زمستان قرار خواهند گرفت .مراقبت شما از درختانتان در طول سال با کم کردن شرایط تنشی می تواند شانس مقاومت آن ها را در زمستان افزایش دهد .یکی از عوامل مهم و موثر در مقاومت به سرما ،حالت تغذیه ای گیاه شما می باشد .

اگر گیاه شما دچار کمبود یک یا چند عنصر غذایی بشود ،احتمالا در زمستان صدمه خواهد دید .با این وجود گیاهانی که نیتروژن زیادی در بافت هایشان دارند.نمی توانند به طور مناسبی مقاومت کسب کنند.مقاوم سازی فرایند فیزیولوژیکی است که گیاهان در مناطق سرد انجام می دهند.گیاهان با ذخیره کربوهیدرات ها و پروتیین بقا خود را در زمستان حفظ می کنند.در اغلب درختان میوه نیتروژن باید فقط در بهار به کار رود .کاربرد دیر هنگام کود های شیمیایی نیتروژنه می تواند موجب رشد جدید در اواخر فصل رویشی و تاخیر در مقاوم سازی شود .این وضعیت خطر صدمات سرمای زمستان را افزایش می دهد .

برای کمک به مقاوم سازی گیاهان پس از شهریور به آنها آب ندهید (جز در شرایط خشکی شدید).برخی باغداران به علف های هرز اجازه می دهند در اواخر فصل رشد کنند تا آب و نیتروزن اضافه خاک را خارج کنند و بدین وسیله به کسب مقاومت مناسب برای درختانشان کمک می کنند.برخی دیگرمحصولات پوششی می کارند.کاربرد مالچ از رشد گیاهان جدید جلوگیری می کند.گیاهان  در طی فتوسنتز انرژی نورانی خورشید را د رکربوهیدرات ها ذخیره می کنند.گیاهانی که با کربوهیدرات های ذخیره ای کم در ریشه و جوانه ها وارد زمستان می شوند احتمالا رشد ضعیفی در بهار خواهند داشت یا توسط سرمای زمستانه آسیب خواهند دید .

هرس مطلوب و در زمان مناسب منجر به نفوذ نور به درخت و بهبود ذخیره کربوهیدراتی آن می شود .هرس دیروقت در اواخر فصل رویشی ممکن است منجر به رشد جدید و کاهش مقاومت گیاهان شود .

کاربرد مالچ می تواند موجب مقابله با صدمات سرمای زمستانه شود.اما استفاده زود تر از مالچ می تواند به اندازه ی عدم استفاده از آن هم زیان بخش باشد.به طور مثال کاربرد زود هنگام مالچ برای بوته های توت فرنگی  موجب سایه دهی به بوته ها و عدم دریافت نور خورشید برای تجمع هیدرات های کافی می شود.گیاهان توت فرنگی نباید تا زمانی که دما به زیر -7 درجه سانتیگراد (در سه شب از هر هفته ) برسد ، به زیرمالچ بروند.بنابر این قبل از بارش برف سنگین مالچ را به کار ببرید و قبل از اسفند مالچ را حذف کنید .


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.