فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

پرورش گیاهان خانگی ضد آلرژی برای افرادی که آلرژی دارند دو مزیت نیز دارد: 1) برخی از این گیاهان هوا را نیز پاکسازی میکنند و 2) هیچ یک از آنها گرده ای تولید نمیکنند که وارد هوا شده و آلرزی را بدتر کند.
با پرورش این گیاهان آپارتمانی جلوی آلرژی را بگیرید
با پرورش این گیاهان آپارتمانی جلوی آلرژی را بگیرید

برخی افراد با مراقبت از گیاهان آپارتمانی دچار مشکلات آلرژی میشوند. برای افرادی که از آلرژی به گرده و مواد آلاینده رنج میبرند، نگهداری از گیاهان به خصوص در داخل خانه به معنی عطسه و آبریزش بینی و عود آلرژی است. اما خبر خوب این است که با پرورش برخی از گیاهان میتوانید این مشکل را حل کنید. برخی گیاهانی که گرده ها و مواد آلاینده موجود در هوا را به برگهای خود جذب میکنند، به تصفیه و پاکسازی هوای منزل و در نتیجه کاهش مواد آلرژی زا کمک میکنند.

گیاهان آپارتمانی که برای آرام کردن آلرژی مفید هستند، معمولا دارای برگهای بزرگ می باشند که این ویژگی آنها را از نظر ظاهری هم جذاب و زیبا میکند. بیشتر این گیاهان نیاز بسیار کمی به مراقبت دارند و برخی از آنها علاوه بر کاهش مواد آلرژی زا، مواد شیمیایی خطرناک مانند فرمالدهید را نیز از هوا میگیرند.

رشد و پرورش گیاهان خانگی برای کاهش آلرژی

پرورش گیاهان خانگی ضد آلرژی برای افرادی که آلرژی دارند دو مزیت دیگر نیز دارد: 1) برخی از این گیاهان هوا را نیز پاکسازی میکنند و 2) هیچ یک از آنها گرده ای تولید نمیکنند که وارد هوا شده و آلرزی را بدتر کند. به خاطر داشته باشید این گیاهان همانند همه گیاهان دیگر در صورتی که به درستی استفاده نشوند ممکن است آلرژی را بدتر کنند.

هر گیاهی را اگر در گوشه ای بگذارید و فقط گهگاهی به آن آب بدهید، میتواند غبار هوا را بگیرد. یک بار در هفته برگهای گیاه را با حوله یا دستمال مرطوب تمیز کنید تا از تجمع گرد و خاک بر روی آن جلوگیری کنید.

به گیاهان ضد آلرژی تنها هنگامی آب بدهید که سطح آب تا عمق 2.5 میلیمتری خشک شده باشد. آب بیش از حد منجر به مرطوب ماندن خاک شده و محیط را برای رشد قارچها آماده میکند.

معرفی گیاهان ضد آلرژی

اکنون که متوجه شدید وجود برخی گیاهان در داخل خانه به کاهش آلرژی شما کمک میکنند، سوالی که پیش می آید این است که کدام گیاهان آپارتمانی در پاکسازی هوا از مواد آلرژی زا بهتر عمل میکنند؟ ناسا مطالعه ای انجام داد تا مشخص شود کدام گیاهان برای محیط بسته و هوای ساکن بهتر هستند. بهترین گیاهان از این لحاظ طبق مطالعه ناسا عبارتند از:

-         اسپاتی فیلوم و گل داوودی برای حذف پرکلرواتیلن هوا

-         ژربرا برای کنترل بِنزن هوا

-         نخل اریکا برای رطوبت هوا

-         نخل راپیس و نخل بامبو به عنوان تمیز کننده عمومی هوا

-         دراسنا که به جذب مواد آلرژی زای هوا و نگه داشتن آن در برگها شهرت دارد

اگر به لاتکس آلرژی دارید، تنها گیاهی که باید آن را بشناسید و از آن دوری کنید انجیر است. برگهای درخت انجیر شیره ای ترشح میکنند که از نظر ترکیب شیمیایی حاوی لاتکس است. برای افرادی که از آلرژی لاتکس رنج میبرند بهتر است هرگز این گیاه را در خانه نداشته باشند. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.