فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

حسن یوسف در صورتی که در گلدان قرار داشته باشد بیشتر از گیاهانی که در باغچه کاشته می‌شوند، نیاز به آبیاری دارد
نکات مهم در پرورش گیاه حسن یوسف
نکات مهم در پرورش گیاه حسن یوسف

 گیاه حسن یوسف ( coleus ) در انواع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد. گیاه حسن یوسف به خاطر زیبایی طرح و تنوع رنگ و قیمت نسبتاً ارزان به ویژه به عنوان گیاه آپارتمانی بسیار محبوبیت دارد. ترکیب رنگی برگهای حسن یوسف سبز، زرد، صورتی، قرمز، بنفش و نارنجی بوده و همچنین از نظر اندازه و شکل برگ‌ها نیز گونه‌های مختلفی دارد. این گیاه را می‌توانید در باغچه و یا به صورت گلدانی در داخل منزل، محل کار و یا بالکن نگهداری کنید.

 پرورش حسن یوسف

پرورش  حسن یوسف بسیار آسان بوده و ازدیاد و تکثیر آن نیز به همین صورت راحت انجام می‌شود. در حقیقت ریشه زایی این گیاه به راحتی انجام میشود و می‌توانید قلمه آن را در آب و یا خاک به راحتی ریشه دار کرده و از گیاه جدید لذت ببرید. همچنین می‌توانید حسن یوسف را از بذر پرورش دهید . برای این کار هشت تا ده هفته پیش از آخرین سرما زدگی بهار، بذرها را در خاک بکارید و در داخل خانه نگهداری کنید تا زمانی که بذرها جوانه زده و خطر سرما زدگی بهار برطرف شده باشد. در این زمان می‌توانید جوانه‌ ها را در خاک باغچه بکارید و یا به گلدان بزرگتری منتقل کنید. حسن یوسف به خاک غنی و حاصلخیز با قابلیت زهکشی مناسب نیاز دارد و معمولاً در نواحی نیمه سایه بهترین رشد را خواهد داشت. با این حال بسیاری از انواع حسن یوسف نور مستقیم آفتاب را نیز می‌توانند به خوبی تحمل کنند.

 اگر می‌خواهید حسن یوسف پرورش دهید، به یاد داشته باشید این گیاه زیبا به سرعت رشد می‌کند. اگر می‌خواهید رشد گیاه را تسریع کنید آنها را نزدیک به یکدیگر بکارید.

نکات مهم در مراقبت از حسن یوسف

  مراقبت از این گیاه بسیار ساده است. حسن یوسف باید همیشه مرطوب بماند به خصوص در صورتی که تازه کاشته شده باشد. گیاهان گلدانی بیشتر از گیاهانی که در باغچه کاشته می‌شوند، نیاز به آبیاری دارند. همچنین برای کود دهی می‌توانید در فصل رشد در بهار و تابستان به گیاه  کود مایع بدهید، اگر چه کود دهی ضرورتی ندارد.

 حسن یوسف در تابستان معمولاً شروع به گلدهی می‌کند اما  اگر   گل‌های آن را دوست ندارید، می‌توانید بچینید. اگر به محض شکوفه دهی حسن یوسف، شکوفه‌ها را بچینید، رشد گیاه تقویت شده و پرپشت میگردد.

یکی از نکات مهم در پرورش حسن یوسف دمای هوا است. از آنجایی که این گیاه نسبت به دماهای پایین بسیار حساس است، گیاهی یک ساله در نظر گرفته می‌شود چرا که در زمستان خشک می‌شود. اما در مورد گیاهان گلدانی می‌توانید آنها را در طول زمستان  به داخل منزل بیاورید تا زنده بمانند. در مورد گیاهان باغچه‌ای نیز می‌توانید با مراقبت بسیار زیاد آنها را از خاک بیرون آورده و در گلدان بکارید و در داخل خانه از آن مراقبت کنید. همچنین می‌توانید از گیاه قلمه گرفته و گیاه جدیدی ایجاد کنید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.