فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  

برای برداشت به باید از زمانی شروع کنید که تغییرات رنگ میوه از سبز زرد به زرد طلایی را مشاهده میکنید. در این زمان (در پاییز) میوه به در حال رسیدن است.
پرورش درخت به: چگونه میوه به را برداشت کنیم؟
پرورش درخت به: چگونه میوه به را برداشت کنیم؟

میوه به ( quince ) میوه ای شبیه به سیب بزرگ است. هنگامی که به را خام مصرف کنید طعم به شدت گَس دارد اما اگر رسیده باشد عطر آن بسیار دوست داشتنی و دلپذیر است. درخت به نسبتا کوچک است (4.5 تا 6 متر) و برای تحریک گلدهی به سرمای زمستان نیاز دارد. به در بهار گل میدهد و پس از آن میوه های کرکی کوچکش پدیدار میشوند. گل به صورتی و سفید رنگ است. کرکهای به هنگامی که میوه رسیده میشود، میریزند اما اگر کرک به ریخت لزوما به این معنا نیست که فصل برداشت آن فرا رسیده است. در اینجا در مورد برداشت میوه به بیشتر یاد میگیرید.

زمان و شرایط برداشت به

چیدن به ممکن است برای بسیاری از افراد زیاد آشنا نباشد. چیدن به از روی درخت در بسیاری از مناطق دنیا از گذشته یک آداب مرسوم خانوادگی بوده است که به صورت هماهنگ انجام میشده و در مراحل بعدی، تبدیل به مربا و محصولات دیگر شده یا در تهیه کیک و شیرینی از آن استفاده میشد.

به طور کلی باید بدانید به روی درخت رسیده نمیشود بلکه باید در مکانی سرد آن را نگهداری کنید تا برسد. به کاملا رسیده کاملا زرد رنگ بوده و عطر شیرینی از آن متصاعد میشود.

برای برداشت به باید از زمانی شروع کنید که تغییرات رنگ میوه از سبز زرد به زرد طلایی را مشاهده میکنید. در این زمان (در پاییز) میوه به در حال رسیدن است.

picking quinces from tree at harvest timepicking quinces from tree at harvest time

روش چیدن به از درخت

چیدن به از درخت باید با مراقبت و دقت انجام شود چرا که به خیلی راحت کبود میشود. با قیچی باغبانی تیز میوه را از درخت بچینید. به های زرد و بزرگ را انتخاب کنید که هنگام برداشت میوه آسیبی ندیده باشند. میوه های له شده ، کبود شده یا صدمه دیده را برندارید.

روش نگهداری میوه به

همین که برداشت میوه به تمام شد، آنها را در مکانی سرد و تاریک و خشک در یک طبقه نگهداری کنید تا رسیده شوند و هر روز میوه ها را برگردانید. اگر هنگامی که به ها سبزتر هستند و زرد طلایی نشده اند آنها را بچینید، رسیدن آنها طول میکشد و شش هفته باید منتظر بمانید تا آماده مصرف شوند. هر از گاهی رسیده شدن میوه را بررسی کنید. میوه های به را همراه با میوه های دیگر نگهداری نکنید. رایحه قدرتمند به میوه های دیگر را خراب میکند.

همین که میوه رسید، بلافاصله آن را استفاده کنید. اگر مدت زیادی بگذارید به رسیده بماند، خشک میشود. به را میتوانید به صورت پیچیده شده در کاغذ یا دستمال کاغذی و جدا از میوه های دیگر تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید. 



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.