فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

اگر خواهان برگهای زیبای این گیاه هستید، برای کود دهی به آن از کود حاوی نیتروژن زیاد استفاده کنید تا برگها بزرگتر شوند.
نکات مهم در مراقبت از گیاه بگونیا بال فرشته ای
نکات مهم در مراقبت از گیاه بگونیا بال فرشته ای

بگونیا بال فرشته ای ( angel wing begonia ) نامی است که به خاطر شکل برگهای این گیاه، به آن داده شده است. ارقام متعدد گیاه بگونیا بال فرشته ای قد و اندازه گوناگونی دارند. بگونیا ایکس کارولین یا بگونیا ساقه عصایی به عنوان یکی از بهترین انواع بگونیا برای پرورش است چرا که پرورش آن بسیار آسان است. بگونیا بال فرشته ای یکی از انواع بگونیا ساقه عصایی است که بیشتر به عنوان یک گیاه آپارتمانی و گلدانی استفاده میشود. میتوانید این بگونیا را به صورت یک گیاه کوتاه و زینتی روی میزی در اتاق کار پرورش بدهید و یا به صورت یک گیاه بزرگ درختچه ای که قد آن به 1.5 متر میرسد، آن را در حیاط خانه تان بگذارید. 

گلهای بگونیا بال فرشته ای

اگر یاد بگیرید چگونه بگونیا بال فرشته ای در خانه پرورش بدهید، در تمام طول سال میتوانید از زیبایی برگهای آن لذت ببرید. برگهای سبز این گیاه دارای رگه ها یا لکه های قرمز رنگ است.

در صورتی که این گیاه زیبا را در مکانی مناسب گذاشته باشید، گلهای آن به صورت خوشه های آویخته پر از شکوفه دیده میشود. خوشه های بزرگ گل بگونیا بال فرشته ای به رنگهای سفید، صورتی، نارنجی یا قرمز ممکن است باشد. هنگامی که این گیاه را در خانه پرورش میدهید، حواستان به نور دهی مناسب و کود دهی به موقع برای تقویت گلدهی گیاه باشد.

نکات مهم در مراقبت از بگونیا بال فرشته ای

مراقبت و رسیدگی خوب به بگونیا بال فرشته ای باعث تقویت گلدهی آن در تمام طول سال شده و رشد آن را بسیار بهبود خواهد داد.

این گیاه را در خاک گلدانی پر از مواد آلی بکارید. بگونیا بال فرشته ای خاک مرطوب دوست دارد اما هنگام آبیاری گلدان توجه کنید نباید خاک آن خیس و غرقاب بماند بنابراین باید بگذارید خاک بین دو آب دهی خشک شود.

گلدان بگونیا را بهتر است در مکانی با نور غیر مستقیم و روشن قرار دهید و دمای محیط آن معتدل باشد. هنگامی که میخواهید این گیاه را به خاطر برگها زیبایش پرورش بدهید، ممکن است گلهای آن برایتان جالب نباشند. در این صورت گیاه را در مکانی با نور کم بگذارید. بگونیا بال فرشته ای درمحیطهای با نور کم نیز رشد میکند اما احتمال گلدهی آن کم میشود.

اگر خواهان برگهای زیبای این گیاه هستید، برای کود دهی به آن از کود حاوی نیتروژن زیاد استفاده کنید تا برگها بزرگتر شوند. اگر هدف از پرورش بگونیا بال فرشته ای گلهای آن باشد، باید نوع دیگری از الگوی کود دهی را در پیش بگیرید. در این حالت باید فسفر کودی که به گیاه میدهید کمی بیشتر از کود مربوط به برگ دهی گیاه باشد. هر دو هفته یک بار کود دهی را انجام دهید.

بگونیا بال فرشته ای بسته به گونه اش از اواخر زمستان تا پاییز گل میدهد. برخی از ارقام آن ممکن است در طول سال چند مرتبه شکوفه کنند.

هر سال در بهار برای این گیاه تعویض گلدان انجام دهید و آن را به گلدان کمی بزرگتر منتقل کنید. مقداری قلوه سنگ یا خرده های گلدان شکسته در گلدان بریزید تا به زهکشی بهتر خاک گلدان کمک کنید.

هنگامی که یاد گرفتید چگونه از گیاه بگونیا بال فرشته ای مراقبت کنید، میتوانید ارقام مختلف آن را بگیرید و پرورش بدهید. همه انواع بگونیا گیاهان جذاب و زیبایی هستند و اگر در مکانی مناسب پرورش داده شوند، نیاز زیادی به رسیدگی و مراقبت ندارند. 





  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.