فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

ستفاده از صابون حشره کش خانگی یا صابون روغن کرچک یکی از روشهای طبیعی از بین بردن سوسک ژاپنی است که ارزش امتحان دارد.
روشهای طبیعی و ارگانیک برای از مقابله با آفت سوسک ژاپنی
روشهای طبیعی و ارگانیک برای از مقابله با آفت سوسک ژاپنی

یکی از مخربترین آَفات حشره ای، سوسک ژاپنی ( Japanese beetle ) است. سوسک ژاپنی علاقه خاصی به گیاهان گلخانه ای و باغچه ای دارد. در اینجا با روشهای مبارزه با سوسک ژاپنی آشنا میشوید.

فصل هجوم سوسک ژاپنی

معمولا سوسکهای ژاپنی به صورت دسته ای حمله میکنند و در فصلهای گرم و روزهای آفتابی بیشترین فعالیت را دارند. در واقع در فصل بهار همین که حشرات بالغ از خاک بیرون می آیند، بلافاصله شروع میکنند به خوردن هر گیاهی که در دسترسشان قرار دارد. این فعالیت تقریبا یک ماه یا دو ماه در تابستان انجام میشود. برای پی بردن به هجوم این آفت باید با علائم آفت زدگی آن آشنا شوید. آسیب سوسک ژاپنی به صورت اشکال تور مانند یا اسکلتی بر روی برگهای گیاه دیده میشود. علاوه بر این سوسکهای نوزاد نیز میتوانند به اندازه حشرات بالغ مخرب و آسیب زا باشند. نوزادان کرمی شکل سوسک ژاپنی معمولا از ریشه علفها و جوانه های بذری تغذیه میکنند و باعث نابودی آنها میشوند.  

روشهای مقابله با آفت سوسک ژاپنی

از بین بردن سوسکهای ژاپنی امریکایی بسیار دشوار است به خصوص هنگامی که تعداد آنها افزایش یافته باشد. بهترین راه مبارزه با این آفت حشره ای پیشگیری از هجوم آنها و شناسایی فوری حمله این حشره مضر به گیاهان است. همچنین میتوانید با شناخت علفهای مورد علاقه سوسکهای ژاپنی و خارج کردن آنها از زمین، جلوی حمله سوسک ژاپنی را بگیرید. از جمله گیاهان مورد علاقه این آفت حشره ای عبارتند از:

-         سرخس

-         رز

-         آقطی

-         خطمی

-         نیلوفر پیچ

-         انگور

-         علف زیرک

حفظ سلامت گیاهان نیز یکی از روشهای جلوگیری از حمله سوسک ژاپنی است چرا که این حشرات به بوی میوه خراب یا بیمار جذب میشوند. در صورتی که متوجه وجود یک سوسک ژاپنی شدید آن را با دست از روی گیاه بردارید یا اوایل صبح به آرامی آن را برداشته و در یک ظرف حاوی آب صابون قرار دهید.

راههای طبیعی و ارگانیک برای از بین بردن سوسکهای ژاپنی

اگر چه واقعا هیچ درمان قطعی برای نابودی این حشره مضر وجود ندارد اما برخی ترفندها را علاوه بر روشهای پیشگیری، میتوانید انجام دهید. مثلا از جمله مواد طبیعی دافع سوسک ژاپنی که این حشره را از گیاهان دور میکنند عبارتند از:

-         پیازچه

-         سیر

-         کاسنی بری

-         سنبل بری

همچنین یکی از روشهای طبیعی کنترل این آفت این است که در فصل اوج حمله سوسک ژاپنی گیاهان خود را با تور محافظت کنید و بپوشانید. استفاده از صابون حشره کش خانگی یا صابون روغن کرچک نیز یکی از روشهای از بین بردن سوسک ژاپنی است که ارزش امتحان دارد.

اگر همه این روشها بی تاثیر بودند به دنبال از بین بردن لاروها یا کرمهای این حشره باشید چرا که نوزادان آنها در نهایت به حشرات بالغ و آسیب رسان بسیار بیشتری تبدیل میشوند. برای از بین بردن نوزادان سوسک ژاپنی در خاک باکتری باسیلوس تورنجینسیس ( BT ) و یا هاگ شیری ( milky spore ) بریزید. هر دوی این مواد طبیعی و برای انسان بی خطر هستند و لاروهای حشرات را هدف قرار داده و نابود میکنند. به این صورت میتوانید حداقل مانع هجوم بعدی آفت سوسک ژاپنی شوید. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.