فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

محققان دو گونه از جدیدترین گلهای ارکیده جهان را کشف کرده اند که گفته می شود ظریفترین گل درمیان گونه ارکیده است و گلهای کوچک سفید رنگی داشته و در کوهستانهای شرقی و دورافتاده کوبا می روید.

به گزارش مهر، خانواده گلهای ارکیده که از آن با عنوان " ثعلبیان" یاد می کنند و اخیراً گیاه شناسان کوبایی در این کشور که سرچشمه گلهای ارکیده محسوب می شود دو گونه جدید کشف کرده اند، بزرگترین و پرتنوع ترین خانواده گیاهی در جهان محسوب می شوند.

در جزائر کارائیب بیش از 25 هزار گونه گل ارکیده وجود دارد.
آنجل ویل محقق دانشگاه ویگو در اسپانیا طی بیانیه ای گفت: این گونه های جدید Tetramicra riparia نامگذاری شده است. این نام اشاره ای است به محل کشف آن در کوهستان باراکوا به عنوان یکی از بارانی ترین مناطق کوبا که کمتر شناخته شده است.
این گیاه دارای عرض نامتعارف و ساقه قوی است و ساقه آن چهار برابر سایر گیاهان در این خانواده است.
قامت دومین ارکیده از نقطه غربی این جزیره موجب شده که تمام گیاهان اطرافش کوتوله به نظر برسند. گلبرگهای بنفش رنگ و سبز این گل در ظاهر شبیه گل نرگس است که هر کدام بلندتر از 7 سانتی متر می رسد و هر گیاه بیش از 20 غنچه دارد.
این گل که از آن با عنوان Encyclia navarroi یاد می کنند، همچون بسیاری از ارکیده ها انگلی است به این معنا که با پشتیبانی و حمایت سایر گلها رشد می کند. در راستای ساحل غربی جزایر کارائیب این گونه بیشتر روی plumeria و ficus تکیه می کنند.
هر دو گونه زنبورها را برای گرده افشانی فریب می دهند اما در این میان هیچ پاداشی در انتظار زنبور نیست، برخلاف بسیاری از گیاهان، گلهای ارکیده شهد تولید نمی کنند.
ویل و همکارانش این گونه های جدید را مورد مطالعه و بررسی قرار داده اند تا تاریخ تکاملی آنها را بازسازی کرده و تأثیرات گرده افشانی را در رشد و تکامل آنها تحلیل کنند. یکی از رازهایی که آنها می خواهند حل کنند این است که آیا مسئله فریب زنبورها برای گرده افشانی در میان سایر گونه های گیاهی که تولید شهد می کنند نیز وجود دارد یا خیر.
نتایج این تحقیقات در مجله گیاه شناسی سیستماتیک و سالنامه گیاه‌شناسی فنیچی منتشر شده است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.