فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

صادرات گل در چهار ماه ابتدایی سال جاری، به چهار هزار و 334 تن به ارزش 13 میلیون و 750 هزار دلار رسیده است که از نظر حجمی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 61.73 وبه لحاظ ارزش 35 درصد رشد داشته است.


سید جلال عجایبی، رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان گل و گیاه ایران با بیان این مطلب که صادرات محصولات گلکاری در چهار ماه ابتدای سال 89 دو هزار و 679 تن به ارزش 10 میلیون و 185 دلار بوده شده است، گفت: امسال تولید گل و گیاه‌های زینتی نسبت به سال قبل با افزایش روبرو بوده است و صادرات این محصولات نیز متاثر از رشد قابل توجه تولید‌، افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تا حدودی هزینه‌های تولید افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این مساله سبب شده است تولیدکنندگان به تولید گل‌ها وگیاهان فصلی تمایل بیشتری نشان دهند.

عجایبی در خصوص پایانه بین‌المللی گل و گیاه ایران نیز اظهارکرد: کلنگ پایانه بین‌المللی گل با برآورد هزینه 15 میلیارد تومانی بر زمین خورد.

وی توضیح داد: طبق مصوبه دولت مقرر شد از این میزان 10 میلیارد تومان آورده بخش خصوصی باشد و 5 میلیارد تومان نیز از سوی دولت تخصیص یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان گل و گیاه ایران افزود: در طول این مدت با آورده بخش خصوصی و پرداخت دو میلیارد تومان از سوی دولت، کار ساخت این پایانه به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت سه میلیارد تومان باقی را تامین کند نصب دستگاه‌ها نیز انجام شده و این پایانه به بهره برداری خواهد رسید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.