فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

خبرگزاري آريا- طرح کاشت 10 هزار اصله نهال در باغچه شهروندان جنوب غرب تهران توسط 3 گروه از آموزشگران اداره فضاي سبز آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 17، براي توسعه و افزايش سرانه فضاي سبز طرح کشت نهال رايگان در حياط  منزل يا مقابل منزل شهروندان توسط اداره رسيدگي و توسعه  فضاي سبز شهرداري منطقه اجرا مي شود.
بهروز محمدزاده شهردار منطقه 17 با اشاره به تاثير اجراي اين طرح مشارکت شهروندان در توسعه فضاي سبز منطقه و نحوه اجراي اين طرح گفت: «با اطلاع رساني مناسب از طريق تبليغات محيطي، نصب بنر و پلاکارد در معابر اصلي، مراکز آموزشي گل و گياه نواحي 3 گانه، مدارس و فضاي عمومي ، آموزشگران اداره فضاي سبز ضمن حضور در درب منازل و نيازسنجي از شهروندان در زمينه کاشت درخت در منازل، بانک اطلاعاتي براي اجراي اين طرح جمع آوري کردند.»
وي افزود: مرحله اجرايي اين طرح 3 اکيپ شامل يک کارشناس، 2 کارگر در هر ناحيه  با مراجعه به منزل شهروندان دواطلب و علاقمند، در قالب کاشت نهال، آموزش نگهداري و توزيع بروشور و بسته هاي آموزشي شروع شد.بيش از 80 درصد درختان در نظر گرفته شده براي کاشت در منازل شهروندان درختان مثمر  در نظر گرفته شده تا شهروندان پشتکار بيشتري براي نگه داري از اين فضاهاي سبز داشته باشند.
وي افزود: همچنين کارشناسان در مدت زمان مقرر شده با مراجعه دوباره به منزل شهروندان بر نحوه رسيدگي به اين درختان نظارت مي کنند. در حال حاضر اين نهال ها دربوستان الهادي نگه داري مي شوند و از آنجا به نواحي 3گانه منطقه توزيع مي شوند.» شهروندان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند به مراکز گياه پزشکي بوستان  سلامت و زمزم مراجعه کنند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.