١/٧/١٤٣٨ --- 3/29/2017 --- ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ فروردين امروز
 
پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاه، باغبانی و فضای سبز
Signup  Login  صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | لیست گیاهان  | تماس با ما  | RSS  | تبلیغات در نارگیل
لینک های اصلی
ولادت با سعادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام تبریک و تهنیت باد       
جستجو  
آخرین مطالب
فروش بهاره ایرویان
ظروف ویترای
بذر کاهو، بذر کلم، کود شیمیایی، سموم دفع آفات،نهال
فوت و فن باغبانی امروز
نحوه کاشت بذ رگل جعفری
تصویر روز
طراحی و اجرای فضای سبز
طراحی و اجرای فضای سبز
آمار بازدید سایت
بازدید کننده آنلاین :  188  نفر
بازدید امروز :  14147  بازدید
بازدید دیروز :  28566  بازدید
تبلیغات متفرقه
فروشگاه تخصصی گل وگیاه و بذر بذرکو
تلگرام نارگیل
سبزیجات >> برای شام تره فرنگی بخورید
 

برای شام تره فرنگی بخورید

 

زندگی > تغذیه - همشهری آنلاین:
اگر علاقه‌ای به تره‌فرنگی نداشته‌اید و یا آن را برای وعده شام امتحان نکرده‌اید بهتر است شروع کنید. تره‌فرنگی برای تهیه انواع غذاها و سالادها مناسب است و بدنتان را ویتامین باران می‌کند.

تره فرنگی در بین خواص فوق‌العاده ای که دارد می‌تواند به بدنتان کمک کند تا مواد غذایی را راحت هضم و مواد مغذی را بهتر جذب کنید. تره فرنگی خواب راحتی را به شما هدیه می‌دهد و باعث سیری طولانی مدت می‌شود. اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید شب شام سبکی داشته باشید می‌توانید به این سبزی اعتماد کنید. در این مطلب 5 دلیل خوب می‌آوریم که شما را قانع می‌کند تره‌فرنگی بیشتری مصرف کنید. لطفاً با ما همراه باشید.

  • تره فرنگی برای شام: پیش به سوی تناسب اندام

اگر به دنبال شامی سبک و در عین حال مغذی هستید تره فرنگی برایتان فوق‌العاده است. چرا؟ به خاطر اینکه تره‌فرنگی از میزان زیادی آب تشکیل شده است. بنابراین کالری اندکی دارد و در عین حال سرشار از فیبرهای غذایی است. در هر 100 گرم از این سبزی 83 گرم آب، 1 گرم پروتئین و 2 گرم فیبر وجود دارد. علاوه بر این تره فرنگیحاوی مواد مغذی فوق‌العاده‌ای از جمله ویتامین A ،B6 ،C ،K و مواد معدنی ضروری مانند آهن، کلسیم، منیزیم و منگنز است. اگر این سبزی را به پروتئین و دیگر مواد غذایی کم کالری اضافه کنید گام بزرگی در جهت کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام بر می‌دارید.

  • تره فرنگی برای شام: هضم غذا و خوابی راحت

تره فرنگی یک ماده غذایی حاوی میزان زیادی پروبیوتیک است. این ترکیبات همان باکتری های مفیدی هستند که به جذب مواد مغذی کمک زیادی می کنند. علاوه بر این باکتری‌ها از فلور روده محافظت کرده و ترشح صفرا را فعال می‌کنند. در نتیجه کمک زیادی به هضم غذا می‌شود. بنابراین به داشتن خوابی راحت، بدون مشکلات گوارشی مانند گاز، نفخ یا احساس سنگینی کمک می‌کند.

 

  • تره فرنگی برای شام: مقابله با عفونت‌ها

مزه تره‌فرنگی شما را به یاد طعم ترکیب سیر و پیاز می‌اندازد. البته تره فرنگی به تندی این دو نیست اما طعم گوگردی دارد و از این جهت یادآور این دو ماده غذایی درمانگر است. این شباهت اتفاقی نیست. تره فرنگی نیز مانند سیر حاوی خواص آنتی باکتریایی است.

البته سیر قدرت بالایی دارد اما هر دو حاوی ترکیبی به نام آلیناس دارند. اگر به مصرف شبانه تره‌فرنگی عادت کنید بدنتان با قدرت بیشتر در برابر باکتری‌هایی که دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می‌دهند مقابله خواهد کرد.

  • تره فرنگی برای شام: کاهش احتباس آب

برخلاف تصور خیلی از افراد که لب به شام نمی‌زنند باید گفت که این وعده غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین باید در انتخاب غذای مناسب دقت کرد. توصیه می‌شود که برای شام به سراغ مواد غذایی کم کالری بروید. بدانید که مصرف غذاهای سرشار از قند عادت نادرستی است. چون صبح فردا با احساس سنگینی در بدن از خواب بیدار خواهید شد.

احتباس آب که خود را با ورم اعضای بدن نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی با سبک زندگی شما دارد. بنابراین افرادی که دچار این مشکل هستند باید تغییراتی در زندگی‌شان ایجاد کنند. تره فرنگی برای مقابله با این مشکل بسیار مفید است. چون حاوی پتاسیم و سدیم می‌باشد. میزان بالای فیبر موجود در این سبزی نیز به دفع سموم بدن کمک می‌کند. تره فرنگی همچنین برای دفع مازاد اسیداوریک از بدن موثر است. مصرف برای وعده شام به بدن کمک می‌کند تا به خوبی از عهده سم زدایی بدن بربیاید. با توجه به اینکه سم زدایی بدن شب‌ها انجام می‌شود بنابراین مصرف تره فرنگی تأثیر زیادی در پیشبرد این عملکرد ضروری دارد.

  • تره فرنگی برای شام: تقویت سیستم ایمنی بدن

تره فرنگی منبع خوب ویتامین A است. این ویتامین که با نام رتینول نیز شناخته می‌شود یک ویتامین محلول در چربی است و در ساخت و حفاظت سلول‌ها نقش مهمی دارد. ویتامین A سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند. علاوه بر این، ویتامین K، ویتامین C و منگنز موجود در آن به تقویت گلبول‌های سفید کمک می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم که تره فرنگی را در وعده شام بگنجانید و میزان هوموسیستئین خون (عامل لخته شدن خون، سکته قلبی و مغزی) را کاهش دهید.

تره فرنگی

  • بهترین شیوه مصرف تره فرنگی برای وعده شام

تره فرنگی به همراه گوشت بوقلمون و لیموترش

فیله ماهی آزاد با سس تره فرنگی

برنج کامل با تره فرنگی و بروکلی

تره فرنگی با سس فلفل دلمه‌ای

سوپ کرفس، تره فرنگی و پیاز

ولوته تره فرنگی

همچنین می‌توانید به سالادهایتان تره فرنگی اضافه کنید. به این منظور تهیه سالاد تره فرنگی با توفو و سرکه بالزامیک یا تره فرنگی با ماهی تن، گوجه فرنگی، توفو وهویج رنده شده انتخاب‌های مناسبی هستند.

  • چند نکته

یادتان باشد که شام را متنوع، سبک و سالم میل کنید. این وعده باید حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن برای اتمام روز باشد. بدون شک خوردن یک کاسه غلات با شیر گزینه مناسبی نیست. چون بدن برای شروع وظیفه سختی مانند سم زدایی از بدن که در طول شب انجام می‌شود مهیا شده است. بنابراین لازم است بدون تحمیل کالری زیاد به بدن، به فکر تغذیه خوب آن باشید.



مطالب این صفحه را پسندیدم
Like
 
برای ثبت نظر و یا پرسش میبایست در سایت عضو باشید و به سیستم وارد شوید . ورود
 
 
فروشگاه اینترنتی نارگیل  
به مطالب اين صفحه امتياز دهيد

--------------------
به سايت نارگیل امتياز دهيد
Loading
Loading
Nargil Logo gray

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است
آخرین مطالب :


مقالات پر بازدید :


صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | تماس با ما  | RSS
فهرست گل و گیاه   |  نمایشگاههای گل و گیاه   |  اخبار گل و گیاه   |  مقالات گل و گیاه   |  مؤسسات گل و گیاه
ورود / عضویت