فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


طبق مطالعه جدید محققان آلمانی، رژیم غذایی به شدت گیاهی مانع از دسترسی فرد گیاهخوار به بسیاری از مواد مغذی مهم می شود.

جی پلاس، انجمن تغذیه آلمان در مقاله منتشرشده اخیر خود عنوان می کند که رژیم غذایی گیاهی نمی تواند تمام ویتامین ها و مواد مغذی موردنیاز بدن را تامین کند که از آن جمله می توان به ویتامین B-۱۲ که در تخم مرغ و گوشت یافت می شود و اُمگا-۳ که در ماهی های چرب یافت می شود اشاره کرد.

در یک رژیم غذایی صرفاً گیاهی، دسترسی به منبع کافی برخی مواد مغذی غیرممکن یا دشوار است. از اینرو افراد گیاهخوار باید برای نحوه تامین این مواد مغذی از طریق گیاهان با پزشک خود مشورت کنند.

به عنوان مثال، ویتامین B-۱۲ که معمولا در حیوانات یافت می شود و نقش مهمی در تشکیل سلول های خونی و عملکرد مغز ایفاء می کند، غالبا به مواد غذایی غیرحیوانی، نظیر غلات غنی شده افزوده می شود.

همچنین برای جبران کمبود اُمگا-۳ می توانند از روغن دانه کتان استفاده کنند.

منبع: مهر

عدم تامین مواد مغذی ضروری بدن در رژیم غذایی گیاهی
عدم تامین مواد مغذی ضروری بدن در رژیم غذایی گیاهی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.