فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

سلامت نیوز:منافع استفاده از سرکه سیب حتی برای کاهش علائم سرماخوردگی، رفع سکسکه، پیشگیری از برخی نگرانی های بهداشتی مانند دیابت، سرطان، مشکلات قلبی، کلسترول بالا و مشکلات وزن، شناخته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،در اینجا 10 علتی که به شما می گوید چرا باید سرکه سیب را به رژیم غذایی تان اضافه کنید، آورده شده است:

از بین برنده مشکلات معده: سرکه سیب به لطف خواص آنتی بیوتیکی که دارد، می تواند از بین برنده عفونت های باکتریایی معده باشد. علاوه بر این، سیب حاوی پکتین است که می تواند منجر به تسکین اسپاسم های روده شود.

تسکین دهنده گلودرد: بسیاری از میکروب ها نمی توانند در محیط اسیدی سرکه زنده بمانند. کافیست یک چهارم فنجان از سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط و هر یک ساعت یک بار غرغره کنید تا درد گلویتان برطرف شود.

پایین آورنده کلسترول: مطالعات نشان داده اند که اسید استیک موجود در سرکه سیب منجر به کاهش کلسترول تام و کلسترول بد یا همان ال دی ال می شود.

سفید شدن دندان ها: اگر می خواهید دندان هایی سفیدتر داشته باشید، غرغره کردن سرکه سیب در صبح توصیه می شود. سرکه سیب به از بین بردن لکه ها، باکتری های دهان و لثه و سفید کردن دندان ها کمک می کند. بعد از غرغره کردن مانند روزهای معمولی مسواک بزنید.

کاهش وزن بدن: سرکه سیب یک راه طبیعی و آسان برای از دست دادن وزن است چون اسید استیک موجود در آن منجر به سرکوب اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن می شود و احتباس آب را در بدن کاهش می دهد. مصرف سرکه سیب کالری کمتری را وارد جریان خون می کند.

از بین برنده آکنه: سرکه سیب می تواند یک درمان طبیعی برای آکنه باشد و آنهم به خاطر خواص ضد باکتریایی اش و اسیدهای مالیک و لاکتیک که منجر به نرم شدن پوست می گردند. این اسیدها لکه های قرمز ناشی از آکنه را نیز کمرنگ می کنند.

افزایش انرژی: سرکه سیب حاوی پتاسیم و آنزیم هایی است که احساس خستگی ناشی از ورزش را کاهش می دهد. اضافه کردن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به نوشیدنی های گیاهی و یا به یک لیوان آب منجر به افزایش انرژی می شود.

جلوگیری از گرفتگی عضلات در شب: گرفتگی عضلات پا در شب نشانه کمبود پتاسیم است. با اضافه کردن دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و مقدار کمی عسل به یک لیوان آب و خوردن آن در شب از گرفتگی عضلات پا در شب جلوگیری کنید. مدت کوتاهی پس از مصرف این مقدار سرکه سیب، دیگر از گرفتگی های دردناکی که شب هنگام برای شما پیش می آیند، خبری نخواهد بود.

پیشگیری از سوء هاضمه: برای پیشگیری از سوء هاضمه، خوردن مقداری سرکه سیب، قبل از غذا را امتحان کنید. اگر می دانید که بعد از خوردن غذا احساس پشیمانی خواهید کرد این درمان سنتی را امتحان کنید. یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و 30 دقیقه قبل از وعده غذایی بنوشید.

کنترل قند خون: سرکه سیب می تواند سطح قند خون را متعادل نگه دارد. مصرف 10 گرم سرکه به همراه غذای شیرین، میزان قند خون را کاهش می‌ دهد که این خاصیت بر اثر اسید استیک موجود در سرکه است. افراد دیابتی که می‌ خواهند یک غذای سرشار از نشاسته میل کنند باید در کنار آن سالادشان را با سرکه بخورند تا قند خونشان کنترل شود.


منبع:readersdigest


چرا باید سرکه سیب را به رژیم غذایی تان اضافه کنید؟
چرا باید سرکه سیب را به رژیم غذایی تان اضافه کنید؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.