فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
پژوهشگران کشور با کشت ارگانیک گل محمدی در تلاش هستند تا گلاب و فرآورده‌های آن را با استانداردهای کشت ارگانیک تولید کنند.

به گزارش ایسنا، علی مصطفوی مجری طرح، تمرکز تحقیقات خود را تولید گلاب و عرقیات دانست و گفت: در این راستا با ایجاد واحدهای مجهز و پیشرفته در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت بالای منطقه لاله‌زار بردسیر اقدام به پرورش گل محمدی به تولید فرآورده‌های آن کنیم.

وی با اشاره به موانع متعدد صنعت گلاب‌گیری، خاطرنشان کرد: ترویج کشت گل محمدی در این منطقه نیازمند ایجاد دگرگونی در تفکر سنتی کشاورزان است؛ چرا که همچنان گل محمدی به عنوان یک گیاه اقتصادی و سودآور مورد پذیرش قرار نگرفته است و ما با اقدامات دانش بنیان توانستیم کشاورزان منطقه را با مزایای کشت این محصول آشنا کنیم.

مصطفوی با اشاره به فعالیت در عرصه کشاورزی ارگانیک در ایران گفت: در این تحقیقات با ترویج فرهنگ پرورش گل محمدی، از سم و کود شیمیایی استفاده نمی‌شود و کشاورزان خود را به رعایت ضوابط کشاورزی ارگانیک و استانداردهای ارگانیک در طول مراحل کاشت، داشت و برداشت و نیز بسته‌بندی محصولات ملزم می‌دانند.

مصطفوی، به محصولات گل محمدی این شرکت شامل گلاب، اسانس، غنچه و گل خشک اشاره کرد و افزود: این محصولات به کشورهایی از قبیل انگلستان، آلمان،فرانسه، کانادا، روسیه، هنگ کنک، ترکیه، اتریش، سنگاپور، نیوزلند، استرالیا، چین و ژاپن صادر می‌شود که عمده مصرف آن در صنایع آرایشی و بهداشتی است؛ همچنین بیش از 20 نوع عرقیات گیاهی با کیفیت بالا تولید و روانه بازار داخلی می‌شود.

مجری طرح با اشاره به پایه‌گذاری کشاورزی بیودینامیک به عنوان مرحله پیشرفته کشاورزی ارگانیک، یادآور شد: ما در حال توسعه کشت و کار ارگانیک گل محمدی هستیم و به این منظور کشت بیودینامیک گل محمدی را در گلستان‌های منطقه با استفاده از آخرین دانش و تجربه‌های کشاورزی ارگانیک و بیودینامیک آغاز کردیم.

تلاش محققان کشور برای تولید ارگانیک گل محمدی
تلاش محققان کشور برای تولید ارگانیک گل محمدی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.