فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

ماشین‌آلات فرسوده، موجب اتلاف 30 درصدی محصول می‌شود
به گزارش اخبار استان های خبرگزاری صداوسیما رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان ‌شمالی گفت:  نیمی از 10 هزار و 500 دستگاه ماشین آلات خودگردان کشاورزی این استان، عمری بالاتر از  13 سال دارند.
سیدمجید بهشتی هدر رفت محصولات و افزایش مصرف سوخت را از  معایب این دستگاه‌های فرسوده عنوان کرد و افزود: ماشین‌آلات فرسوده در زمین‌های کشاورزی آبی، موجب اتلاف 30 درصدی محصولات کشاورزی می‌شود.
وی گفت: دو میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات سال 93 برای طرح تجهیز دستگاه‌های کشاورزی این استان اختصاص یافت که به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
بهشتی افزود: برای نوسازی ادوات کشاورزی باید سالانه 15 تا20 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد.
وی گفت: حدود 30 درصد از عملیات کاشت و برداشت گندم به صورت مکانیزه انجام می‌شود که باید به 80درصد افزایش یابد.
به گفته بهشتی، امسال نیز برای خرید و نوسازی 750 دستگاه انواع ادوات باغی و زراعی برنامه ریزی شد.
فرسودگی 50 درصد ماشین آلات کشاورزی
فرسودگی 50 درصد ماشین آلات کشاورزی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.