فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  


سلامانه :  بهترین زمان برای مصرف هندوانه بهار و تابستان است؛ میوه‌ای سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح معدنی.

به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از livelovefruit قریب به 92 درصد از این میوه را آب تشکیل می‌دهد و میوه‌ای بدون چربی است. خواص مصرف هندوانه از بهبود سلامت قلب و عروق گرفته تا تقویت سیستم ایمنی بدن، متنوع است:


بهبود سلامت قلب و عروق و استخوان‌ها: لیکوپن موجود در هندوانه برای حفظ سلامت قلب و عروق به رسمیت شناخته شده است ضمن این که یک عامل مهم در ترویج سلامت استخوان‌ها نیز محسوب می‌شود.


کاهش چربی بدن: هر لیوان آب هندوانه حاوی 250 میلی گرم سیترولین است؛ یک اسید آمینه که به آرژنین تبدیل می‌شود به جلوگیری از تجمع بیش از حد چربی در بدن کمک می‌کند. طبق تحقیقات جدید مصرف آب هندوانه قبل از فعالیت بدنی شدید به کاهش ضربان قلب و درد عضلات کمک می‌کند و این به خاطر سیترولین موجود در آن است.


حفظ سلامت کلیه: هندوانه یک ادرار آور طبیعی است و بر خلاف کافئین و الکل به حفظ سلامت کلیه‌ها کمک می‌کند.


پشتیبانی از عصب و عضله: هندوانه سرشار از پتاسیم و یک الکترولیت طبیعی است که منجر به تنظیم عملکرد اعصاب و عضلات می‌شود.


بهبود سلامت چشم: هندوانه یک منبع فوق العاده از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شود و به تولید رنگدانه در شبکیه و محافظت از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و شب کوری کمک می‌کند. ویتامین آ همچنین برای حفظ سلامت پوست، دندان‌ها، بافت اسکلتی و غشاهای مخاطی مفید است.


کاهش شدت آسم: آنتی اکسیدان های موجود در این میوه به کاهش شدت آسم کمک می‌کنند. همچنین خطر سرطان روده، آرتروز هماتوئید و سرطان پروستات با مصرف هندوانه کاهش می‌یابد.

۶ دلیل شگفت انگیز برای هندوانه خوردن
۶ دلیل شگفت انگیز برای هندوانه خوردن

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.