فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

یک استاد دانشگاه گفت: گوجه فرنگی های تولید داخل سالم هستند و مردم بدون هیچ نگرانی می توانند از این محصولات مصرف کنند.

اتاق خبر: سید جلال طباطبایی با رد شایعات مطرح شده در مورد سمی بودن گوجه فرنگی هایی که دارای رگه های زرد رنگ داخلی هستند، گفت: در اثر تغییرات آب و هوایی(گرم شدن) بافتی پنبه ای به صورت رگه های زرد رنگ درون گوجه فرنگی بوجود می آید و با خنک شدن آب و هوا،این رگه ها از بین می رود.

استاد تغذیه معدنی گیاهی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز با تاکید بر این که رگه های زرد به هیچ وجه نشانه باقیمانده سموم در گیاه نیست،اظهار داشت:اصولا اندازه گیری سموم فقط در آزمایشگاه و با وسایل علمی اندازه گیری و تشخیص داده می شود و با چشم عادی قابل رویت نیست.

دکتر طباطبایی تصریح کرد: تجمع نیترات در میوه گیاه هیچ گاه صورت نمی گیرد و اگر در گیاهی موجود باشد در برگ گیاه است.

منبع:ایلنا

 گوجه فرنگی های تولید داخل سالم هستند
 گوجه فرنگی های تولید داخل سالم هستند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.