فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

خبرگزاري آريا- جوانه کنجد در مدت چند ساعت تهيه مي‌شود و سرشار از پروتئين گياهي و اسيدهاي چرب ضروري است که بدن بشدت به آنها نيازمند است و در جوانه کنجد به ميزان بيشتر از دانه کنجد يافت مي‌شود.



 

   

همچنين سرشار از ويتامين‌هاي ب6، ب9، E، آهن، منيزيم، کلسيم، فيبر، پتاسيم، فسفر، زينک و روي است. کنجد به عنوان آنتي‌اکسيدان با راديکال‌هاي آزاد که باعث مشکلات قلبي عروقي و پيري زودرس مي‌شوند مبارزه مي‌کند. دانه‌هاي کنجد منبعي از کلسيم به شمار مي‌رود و کنجد با پوست و بخصوص جوانه زده منبع عالي از آهن است و باعث اکسيژن‌رساني بهتر به مولکول‌هاي قرمز خون مي‌شود.

روي ماده‌اي که به دشواري در مواد غذايي مصرف مي‌شود به وفور در کنجد حتي در کنجد تفت داده شده موجود است. دانه‌هاي کنجد را بايد دور از نور در محيطي خشک و خنک نگهداري کرد. براي تهيه جوانه کنجد دانه‌هايي با پوست را در کاسه پرآب ريخته به مدت 8 تا 12 ساعت خيسانده سپس آب ظرف را خالي کنيد اگر ريشه‌هاي سفيد رنگ نمايان شده‌اند نشانه جوانه‌زدن کنجد است.

مي‌توان آنها را در همين زمان مصرف کرد درغير‌اين صورت آنها را در ظرف قرار داده و با دستمال کاغذي مرطوب بپوشانيد پس از 36 ساعت جوانه سفيد رنگ کنجد رشد مي‌کند. هر روز بايستي آب اضافي کنجد را دور ريخته و آنها را مرطوب کنيد .

 جوانه کنجد و خواص آن
 جوانه کنجد و خواص آن

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.