فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

اردبیل - ایرنا - فرماندار نمین گفت: امسال برای اولین بار 150 هزار نهال گلدانی از گونه فندق در ایستگاه تولید نهال فندقلو نمین پرورش داده شد.

فرهاد عبدالعلی پور روز سه شنبه در بازدید از ایستگاه تولید نهال فندقلو افزود: جنگل فندقلو از نظر اقلیمی و نوع نهال های موجود مستعدترین منطقه برای پرورش نهال های مختلف است.


او با اشاره به اینکه فندقلو استعداد و ظرفیت پرورش و تولید سالانه یک میلیون نهال گلدانی را دارد گفت: برای سه برابر کردن میزان تولید نهال در این منطقه دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.


وی با بیان اینکه امسال برای اجرای طرح مطالعاتی پارک ملی در جنگل های فندقلو بیش از یک میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان نمین در نظر گرفته شده اظهار کرد: یک میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ملی منابع طبیعی استان برای افزایش تولید نهال در جنگل فندقلو اختصاص یافته است.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری نمین ، عبدالعلی پور حضور و مشارکت فعالانه مردم در توسعه و نگهداری منابع طبیعی را مهم دانست و گفت: نهال های تولیدی در نهالستان فندقلو در میان مردم توزیع خواهد شد تا طرح جنگل کاری اقتصادی به دست مردم و در اراضی ملی به انجام برسد.
عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل های شرق استان اردبیل به شمار می رود که دنباله جنگل های نیمه گرمسیری استان گیلان است.


این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در 10 کیلومتری شهر نمین و 30 کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.
مساحت منطقه فندقلو حدود 16 هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن زیرپوشش عرصه های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می دهد.
در مجموع 19 گونه جنگلی متعلق به 8 تیره و 17 جـنس در ایـن منطقه شناسایی شده اند که از بیـن انواع شناسایـی شده گونه های نادری نظیر فندق ، ممرز ، راش ، بلوط ، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد که به ارزش منطقه می افزاید.


فندقلو بیشتر به فندق و گل های بابونه خود شهرت دارد ، ضمن این که گونه نادر گیاهی سوسن چلچراغ نیز در آن می روید ، این جنگل رویشگاه بیش از 90 گونه گیاه مختلف و عمدتا دارویی است.


بابونه که هر سال جشنواره گل های بانونه به خاطر رویش آن در جنگل فندقلو برگزار می شود گیاهی است یک ساله ، معطر و به ارتفاع 20 تا 40 سانتیمتر که به صورت خودرو در مزارع ، دشت ها ، باغ ها و بیشتر در منطقه جنگلی فندقلو نمین می روید.


گل بابونه در عطاری ها ، طب سنتی ، داروسازی صنعتی و تولید مواد بهداشتی کاربرد فراوان دارد.
آب و هوای مطبوع ، پرندگان و گونه های مختلف جانوری ، وجود آلاچیق و استراحت گاه های شبانه روزی ، برقراری ارتباط بین این منطقه ویژه گردشگری و چشم انداز زیبای گردنه دل انگیز حیران از طریق تله کابین از جمله ویژگی هایی است که در کنار جاذبه های منحصر به فرد طبیعی و جنگلی این منطقه را به تفرجگاهی بسیار دلپذیر برای مسافران ، میهمانان و علاقمندان به طبیعت تبدیل کرده است.


همین جاذبه ها موجب شده سالانه صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی برای آرامش روح و روان خود به دامن این جنگل سرسبز پناه بیاورند.

پرورش 150 هزار نهال گلدانی در ایستگاه تولید نهال فندقلوی نمین
پرورش 150 هزار نهال گلدانی در ایستگاه تولید نهال فندقلوی نمین
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.