فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

شیراز- ایرنا- روابط عمومی محیط زیست استان فارس اعلام کرد: 2 جوان که به محیط زیست محدوده پناهگاه حیات وحش بختگان شهرستان نی ریز از توابع استان فارس آسیب رسانده بودند با رای قاضی به جای پنج ماه حبس تعزیری به 20 ماه آموزش حفظ محیط زیست محکوم شدند.

به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا به نقل از این روابط عمومی، این 2 جوان که به اتهام بریدن و ریشه کن کردن 25 اصله درختچه تنگرس در محدوده پناهگاه حیات وحش بختگان شهرستان نی ریز دستگیر شده بودند با رای قاضی شعبه دادگاه عمومی بخش آباده طشک نی ریز، برای تنبیه، آموزش حفظ محیط زیست را به جای حکم پنج ماه حبس تعزیری دریافت کردند.

 
قاضی پرونده اجرای این حکم را با شرایطی به مدت 20 ماه به تعلیق در آورد، بر اساس این حکم متهمان باید هفته ای یک بار در اداره محیط زیست حاضر شوند و آموزش های زیست محیطی مرتبط با حفظ پوشش گیاهی را فرا گیرند و برای ترمیم پوشش گیاهی محدوده ای که مرتکب تخلف شدند اقدام کنند و همچنین به کشت و حفاظت از گیاهان بومی منطقه تحت نظارت کارشناسان محیط زیست بپردازند.


حمزه ولوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس، رویکرد مثبت مقام قضایی برای احیای محیط زیست و تغییر در نگرش محکومان را ارزشمند و قابل تقدیر دانست.


منطقه بختگان برای نخستین بار طبق مصوبه شورای عالی نظارت بر صید در اسفند 1347 خورشیدی به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد و در سال 1354به عنوان پناهگاه حیات وحش مصوب و در سال 1374 قسمتی از این پناهگاه به عنوان پارک ملی بختگان اعلام شد.


پارک ملی بختگان با وسعت 175هزار و 346 هکتار و پناهگاه حیات وحش با وسعت 153 هزار و 767 هکتار در 70 کیلومتری غرب شهرستان نی ریز واقع شده اند.
شهرستان نی ریز در 192 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد. 

20 ماه آموزش حفظ محیط زیست جایگزین حبس تعزیری برای مخربان طبیعت
20 ماه آموزش حفظ محیط زیست جایگزین حبس تعزیری برای مخربان طبیعت

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.