فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  


رئیس سازمان جهاد کشاورزی رامسر گفت: برداشت نوبرانه فندق از باغات فندق رامسر در این شهرستان آغاز شد.

فرزاد نواییان در گفتوگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: حدود یک هفته ای هست که در بساط دست فروشان میوه، مخصوصا در گلوگاه‌های گردشگری رامسر از جمله جاده ییلاقی جواهرده و جنت رودبار فندوق نوبرانه به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه به طور معمول در هر سال از اواسط تیرماه فندق نوبرانه به بازار عرضه می شود، عنوان کرد: شهرستان رامسر دارای باغات زیاد فندق به ویژه در مناطق ییلاقی است.

نواییان بیان کرد: در شهرستان رامسر 880 هکتار باغات فندق وجود دارد که به طور متوسط در هر هکتار 2.5 تن محصول برداشت می شود. حدود 2000 بهره بردار در زمینه تولید محصول فندق در شهرستان رامسر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: فندق تولیدی رامسر به دلیل مصرف نشدن سموم و کود شیمیایی، به عنوان محصول ارگانیک محسوب می شود. تولیدات فندق شهرستان علاوه بر استفاده در داخل شهرستان، به سایر نقاط کشور هم صادر میشود. از دهه دوم مرداد، برداشت فندق از باغ‌ها به طور رسمی آغاز می شود.

آغاز برداشت نوبرانه فندق از باغات رامسر
آغاز برداشت نوبرانه فندق از باغات رامسر

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.