فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

به گزارش ایسنا، رضا شایسته در این ارتباط با اشاره به مشکلات بلند مدت استفاده از کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف پلیمری برای محیط زیست و بهداشت محیط ، افزود : امروزه در بیشتر کشورهای جهان استفاده از این ظروف منسوخ و از رده خارج شده است ولی با این وجود در کشور ما به دلیل سادگی فرآیند تولید و نیز ارزان بودن مواد اولیه پتروشیمی، تولید آن همچنان در حجم بسیار وسیعی در حال انجام است.

وی ادامه داد: موادی که تجزیه آنها در خاک بین 300-500 سال به طول می انجامد و در طی این مدت با نفوذ مواد شیمیایی آن به زمینهای کشاورزی و منابع آبی اثرات جبران ناپذیری را بر سلامت انسانها و محیط زیست وارد می نماید  و همچنین سالانه شاهد مرگ هزاران گونه از جانوران آبزی و پرندگان بر اثر بلعیدن کیسه های نایلونی و یا گیر کردن در آنها هستیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسلامشهر اظهار داشت: در بسیاری از کشورها استفاده از ظروف یکبار مصرف با منشاء گیاهی و از بازمانده های نشاسته ذرت، برنج، سیب زمینی و گندم بسیار رایج شده است و این ظروف یکبار مصرف گیاهی در مدت 3-6 ماه در طبیعت تجزیه شده و به موادی سازگار با محیط زیست تبدیل می شوند و همچنین از بقایای آنها می توان در خوراک دام استفاده نمود.
 بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، در کنار قوانین موجود ، فرهنگ سازی و آگاهی بخشیدن در مورد خطرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در رسانه ها، مدارس و مراکز آموزشی از طریق متولیان امر بهداشت و محیط زیست به منظور کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش تولید این ظروف و در مقابل سرمایه گذاری و تحقیقات در امر تولید و استفاده از ظروف با منشاء گیاهی بسیار حائز اهمیت می باشد.
از خطرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی چه می دانید؟
از خطرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی چه می دانید؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.