فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

قدس آنلاین- یزد : فرماندارمیبد تهیه اطلس سیمای طبیعی و فرهنگی را کاری ارزشمند و ابزاری برای معرفی ظرفیت‌های این شهرستان خواند و گفت: قطعاً این اثر می‌تواند راه را برای آشنایی توریست و برای شناخت ظرفیت‌های میبد هموار کند.



به گزارش قدس آنلاین از یزد ، فرماندارمیبد در دیداربا معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل محیط ‌زیست استان با اشاره به تنوع زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان گفت: زیستگاه‌های شهرستان میبد با دارا بودن گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی هنوز هم از جایگاه ویژه‌ای‌ در استان برخوردار است.

حسین فلاح بابیان اینکه با تلاش مأمورین محیط ‌زیست و فرهنگ خوبی که مردم نسبت به حفظ و نگهداری محیط ‌زیست دارند در سال‌های اخیر، زیستگاه‌های میبد به لحاظ امنیت گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی به‌خوبی حفظ‌شده است افزود: در کنار آثار تاریخی و فرهنگی، از این ظرفیت می‌توان در حوزه توسعه صنعت توریست و گردشگری هم استفاده کرد.

فلاح با تأکید بااینکه یکی از راه‌های حفظ محیط‌ زیست، تهیه و تدوین اطلس سیمای طبیعی و فرهنگی و آشنایی مردم با این مواهب الهی است افزود: در اطلس سیمای طبیعی و فرهنگی شهرستان میبد علاوه بر پرداختن به انواع گونه‌های جانوری، گیاهی و عوارض طبیعی زیستگاه‌ها باید به آثار تاریخی و فرهنگی و صنایع‌دستی و بناهای موجود در مزارع هم به‌عنوان سمبل و نماد فرهنگی توجه شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل محیط‌ زیست استان هم ایجاد شکارگاه‌های اختصاصی در مناطق مختلف استان را راهی برای حفظ محیط‌زیست از دست شکارچیان غیرمجاز و توسعه صنعت گردشگری در این حوزه عنوان کرد.

 

محمدرضا ذوالفقاری گفت: هرگونه جانوری و گیاهی به‌عنوان تابلوی طبیعی از خلقت خداوند در جهان است که نسل آن میلیون‌ها سال در دنیا در حال تکثیراست و باید ادامه یابد.

 

وی هرگونه مساعدت و همکاری محیط‌زیست استان را در تهیه اطلس سیمای طبیعی و فرهنگی شهرستان میبد اعلام کرد و افزود: از همه هنرمندان و دوستداران محیط‌زیست دعوت می‌شود در تهیه و تدوین اطلس سیمای طبیعی و فرهنگی میبد با محیط‌زیست همکاری داشته باشند.

اطلس سیمای طبیعی و فرهنگی توسعه صنعت گردشگری را به همراه دارد
اطلس سیمای طبیعی و فرهنگی توسعه صنعت گردشگری را به همراه دارد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.