فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا- آلوئه‌ورا گياهي است که روز به روز محبوبيتش بيشتر مي‌شود. در ادامه به مزاياي شگفت‌انگيز اين گياه براي پوست و مو مي‌پردازيم.


به لطف دنياي لوازم آرايشي و بهداشتي، گياه آلوئه‌ورا محبوبيت زيادي پيدا کرده است. آلوئه‌ورا مي‌تواند هم در داخل خانه و هم در خارج از خانه با حداقل مراقبت رشد کند. اگر از گياه آلوئه‌ورا به طور ارگانيک بدون هيچ تغييري استفاده شود، بيشترين تأثير خود را خواهد داشت. بنابراين اگر علاقه‌مند به کاشت آلوئه‌ورا در خانه هستند، نه تنها اين کار بسيار آسان است، بلکه مي‌توانيد از مزاياي بي‌شمار آن بهره‌مند شويد. تنها چيزي که نياز داريد خاک خوب و نور خورشيد کم است. نيازي نيست به آن کود اضافه کنيد و از آنجا که آلوئه‌ورا متعلق به خانواده کاکتوس‌ها است، لازم نيست که هر روز به آن آب بدهيد. اگر از آلوئه‌ورا در شکل طبيعي خودش استفاده مي‌کنيد، مراقب باشيد تا از لاتکس زرد رنگ اطراف ژل آن، استفاده و مصرف نکنيد؛ زيرا اين بخش از گياه ممکن است التهاب‌زا و تا حدودي خطرناک باشد.

آلوئه‌ورا استفاده کنيد تا پوست و موهايي سالم داشته باشيد. شايد بپرسيد اين گياه چه مزاياي براي پوست و مو دارد. پاسخ سؤال شما در ادامه توضيح داده شده است.

1- از بين بردن جاي زخم و جوش‌ها
ژل آلوئه‌ورا درمان خوبي براي از بين بردن جاي زخم‌هاي قديمي ناشي از جوش و ... است.
  • مقداري ژل آلوئه‌ورا را بر روي زخم صورت خود ماليده و منتظر بمانيد تا خشک شود. اين کار را 2 بار در روز به مدت يک الي 2 ماه انجام دهيد تا جاي زخم شما به زودي محو شود. دوره استفاده از ژل آلوئه‌ورا بستگي به عمق جاي زخم دارد.
2 - کمک به بهبود سوختگي
آيا تاکنون دست خود را به هنگام برداشتن ظرف داغ يا پاشيدن روغن سوزانده‌ايد؟ اگر چنين اتفاقي رخ داد، بلافاصله مراحل مذکور در مزيت شماره 1 را انجام دهيد و مقداري از ژل آلوئه‌ورا را به مدت طولاني بر روي جاي سوختگي بگذاريد. بعد از مدتي جاي زخم از بين مي‌رود.

3- افزايش رشد مو‌ها و حذف شوره سر
به منظور افزايش رشد مو‌ها و خلاص شدن از شوره سر، مقداري ژل آلوئه‌ورا، مقدار ژل بستگي به طول موي شما دارد، در يک همزن هم زده و به ريشه‌ موهاي خود بماليد. بعد 45 دقيقه صبر کنيد تا کاملاً خشک شود. سپس سر خود را با شامپو بشوييد.

4- افزايش سرخي و طراوت پوست
روزانه مقداري ژل آلوئه‌ورا را بر روي پوست صورت خود بماليد و بگذاريد تا خشک شود. سپس با آب گرم بشوييد. پس از گذشت چند روز، تغييرات بارزي را روي پوست صورت خود احساس خواهيد کرد.

5- تقويت سيستم ايمني
آلوئه‌ورا داراي ارزش دارويي بالايي است و مصرف يک قطعه کوچک از ژل آن براي بدن بسيار مفيد است. مصرف ژل آلوئه‌ورا باعث تحريک و تقويت سيستم ايمني و افزايش سوخت‌و‌ساز بدن مي‌شود. آلوئه‌ورا حاوي آنتي‌اکسيدان‌هاي بسيار موثري است. همچنين، اين گياه به افرادي که دچار مشکلات گوارشي و يبوست هستند، کمک مي‌کند. آلوئه‌ورا را مي‌توانيد در دسرهاي مختلفي استفاده کنيد. اگر مي‌خواهيد براي اولين بار از اين گياه استفاده کنيد، دقت کنيد که چه تأثيراتي را بر بدن شما مي‌گذارد تا اگر بدنتان به آن آلرژي داشت، متوجه شويد.
مزيت آلوئه‌ورا براي پوست و مو
مزيت آلوئه‌ورا براي پوست و مو

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.