فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  

خبرگزاري آريا- تربچه گياه ريشه اي بومي کشورهاي آسياي جنوبي است که بيماري هاي متعددي را درمان مي کند. 

 

 

تربچه گياه  ريشه اي بومي کشورهاي آسياي جنوبي است که بيماري هاي متعددي را درمان مي کند. تربچه هايي که در اشکال متفاوت و رنگ هاي قرمز، سفيد، بنفش و سياه يافت مي شود، ارزش غذايي مساوي دارند. علاوه بر خود تربچه، برگ و دانه آن نيز استفاده دارويي دارد.

 

● خواص تربچه

 

به گزارش «Ask.com» ويتامين C موجود در برگ آن 6 برابر ويتاميني است که در ريشه وجود دارد. اين گياه حاوي کلسيم، پتاسيم، مس، اسيد فوليک و آنتوسيانين (Anthocyanin) نوعي آنتي اکسيدان قوي است. برگ هاي آن نيز در درمان يرقان موثر است. مصرف منظم آب اين گياه حرکت روده را آسان تر کرده و به تدريج اشتها را بهبود مي بخشد.

 

تربچه  که سرشار از فيبر است يبوست را درمان مي کند و مصرف منظم آن براي رفع بواسير مفيد است. مصرف روزي 2 و يا 3 بار، يک قاشق مرباخوري آب تربچه همراه يک قاشق مرباخوري عسل، بيماري هايي مانند سرفه معمولي، سياه سرفه، گلودرد و ناراحتي ريوي را رفع مي کند. براي از بين بردن دانه هاي سرسياه و لکه ها به طور روزانه جوشانده دانه تربچه را به ناحيه لکه دار بماليد.

 

براي تهيه اين محلول يک مشت دانه تربچه را به مدت 10 تا 15 دقيقه در 4 ليوان آب بجوشانيد و بگذاريد خنک شود. سپس پنبه آغشته به اين محلول را به طور منظم روي دانه هاي سياه و لکه ها بماليد. اين محلول براي کاهش درد و التهاب بر اثر گزيدگي حشرات نيز مفيد است. اين گياه براي رفع اختلالات ادراري مانند التهاب و آلودگي قارچي موثر است. اين گياه که ادرارآور است در دفع سموم از بدن مفيد است.

 

خاصيت ضدسموم و ضدسرطاني آن براي درمان سرطان هاي مختلف مانند کليه، روده، معده و ... موثر اشست. ويتامين c، فسفر، روي و ويتامين B کمپلکس موجود در اين گياه ريشه اي براي پوست مفيد است.خاصيت ضدعفوني کننده آن، اختلالات پوستي مانند خشکي، ترک و جوش هاي قرمز را رفع مي کند.

 

اين گياه که غني از فيبر، آب و حاوي ميزان پايين کربوهيدرات قابل هضم است، مصرف آن به افرادي که قصد کاهش وزن دارند توصيه مي شود. با تب ايجاد شده از عفونت مقابله مي کند. علاوه بر خاصيت هايي که ذکر شد، تربچه سوخت و ساز بدن را تنظيم کرده و گردش خون را بهبود مي بخشد.


برگ تربچه براي درمان يرقان مفيد است
برگ تربچه براي درمان يرقان مفيد است

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.