فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا-  از آنجائيکه تخمه آفتابگردان حاوي مقدار زياد ويتامين E است مي تواند به داشتن موهاي ضخيم و مشکي کمک کند .
ويتامين E نه تنها موجب بهبود جريان خون به پوست و فرق سر مي شود، بلکه موجب افزايش منبع مواد مغذي ريشه هاي مو نيز مي شود و بدين ترتيب به رشد مو کمک مي کند.


کاهش سطح کلسترول LDL: دانه آفتابگردان حاوي فيتوسترول هاي است که به کاهش کلسترول بد LDLکمک مي کند. همچنين وجود اسيدهاي چرب ضروري نقش اساسي در تنظيم کلسترول، و در نتيجه کاهش ريسک بيماري هاي قلبي دارد.

کاهش علائم دوره عادت ماهانه: تخم آفتابگردان مملو از آنتي اکسيدان، ويتامين E و منبع خوب منيزيم است و از اينرو به تنظيم انقباض ماهيچه ها کمک کرده و به مقابله با نوسانات اخلاقي و دردهاي شکمي دوره عادت ماهامه کمک مي کند. وانگهي اين دانه ها به حفظ ميزان آهن بدن نيز کمک مي کند.

کمک به حفظ ميزان کلسيم بدن: نوشيدن يک ليوان شير گاو به اندازه خوردن 100 گرم تخمه آفتابگردان، کلسيم بدن در حدود 120 ميليگرم را تامين مي کند.

تقويت سيستم ايمني بدن: وجود مقادير زياد سلنيوم در دانه آفتابگردان منجر به تصفيه راديکال هاي آزاد مي شود و به حفاظت از سلول ها در مقابل آسيب و صدمه کمک مي کند. خوردن تخمه آفتابگردان نه تنها موجب تقويت سيستم ايمني بدن بلکه موجب کاهش ريسک ابتلا به عفونت ها نيز مي شود.

فوايد تخمه آفتابگردان در تقويت مو
فوايد تخمه آفتابگردان در تقويت مو

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.