فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا- هلو يکي از بهترين منابع داراي آهن است.

 

معروف است به ميوه سنگ؛ اما خلاف اين نام به نظر خشن و سفت ظاهري زيبا و از آن مهم تر طعمي بي نظير دارد. صحبت از هلو است، ميوه اي خوش آب و رنگ همراه با خواص شگفت انگيز که به دليل هسته بزرگ درونش ميوه سنگ خوانده مي شود.

 بدون شک ميان ميوه هاي رنگارنگ تابستاني از نظر خواص هلو در ابتداي صف ايستاده است. ميوه اي با ظاهري زيبا و طعمي لذيذ که مي تواند توجه هر فردي را به سمت خود جلب کند؛ ميوه اي که اگر با ويژگي هاي اعجاب آورش آشنا شويد قطعاً از فرصت محدود حضورش بيشترين بهره را خواهيد برد. به همين خاطر در ادامه بخشي از مزاياي اين ميوه را براي شما مي گوييم:

 

پاکسازي کليه
پتاسيم موجود در هلو نه تنها به کاهش خطر ابتلا به بيماري هاي کليوي کمک مي کند بلکه در پاکسازي مثانه نيز نقشي مهم ايفا مي کند. تراکم پتاسيم و ديگر ويتامين ها در اين ميوه کوچک به کليه و کبد شما اجازه مي دهد در شرايطي متعادل و سالم به حيات خود ادامه دهند.

 

کاهش وزن
هلو يکي از کم کالري ترين ميوه ها است ، نزديک 87 درصد آن از آب تشکيل شده است و منبعي سرشار از فيبر است. تمامي اين شرايط باعث مي شود که شما پس از مصرف هلو براي مدت زمان بيشتري احساس سيري کنيد و دير تر گرسنه بشويد.

 

کاهش التهاب هاي بدن
فنوليک موجود در هلو يکي از بهترين ترکيبات ضد التهابي است. علاوه بر اين، ويتامين A موجود در هلو کمک قابل توجهي به درمان دردهاي رماتيسمي مي کند.

 

پيشگيري از کم خوني
کم خوني دلايل بسياري که مهم ترين آن کمبود آهن است. خوشبختانه در ميان ميوه ها هلو يکي از بهترين منابع داراي آهن است. اگر علائم کم خوني را مشاهده مي کنيد مصرف روزانه هلو را افزايش دهيد.

 

پيشگيري از سرطان
بنا بر بسياري از مطالعات انجام شده، هلو نقش به سزايي در کاهش گسترش سلول هاي سرطاني در انواع مختلف اين بيماري به ويژه: سرطان دهان، ريه ، سينه و روده دارد. چنين خاصيتي بيش از هر چيز مديون وجود مقادير قابل توجهي آنتي اکسيدان درون هلو است که به مبارزه با سرطان کمک مي کند.

 

مقابله با عفونت
بهترين راه براي جلوگيري از ورود عفونت به بدن ما ميوه هاي هستند که در ميان انواع گوناگون آنها هلو بيشترين تأثير در بستن راه هاي نفوذ عفونت به بدن دارد.

 

تقويت ديد چشم
هلو سرشار از بتاکاروتن و ويتامين A است، دو ترکيبي که نه تنها نقشي مهم در حفظ سلامت چشم ها و قواي ديد ما دارند بلکه از بسياري بيماري هاي چشمي نيز جلوگيري مي کنند.

 

تقويت سيستم ايمني
يکي از حساس ترين و آسيب پذيرترين نقاط انسان سيستم ايمني است که به راحتي و تحت تأثير عوامل مختلف دچار اختلال مي شود. اسيد آسکوربيک و زينک موجود در هلو به شما مي کند تا از سيستم ايمني بدن خود برابر بسياري از موقعيت هاي خطرناک محافظت کنيد.
مصرف هلو را فراموش نکنيد
مصرف هلو را فراموش نکنيد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.