فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

سلامانه :  یک محقق طب سنتی درباره خواص گیاه بومادران گفت: دو گونه بومادران زرد و بومادران سفید در ایران بیشتر دیده می‌شود. نوع سفید آن بیشتر خاصیت دارویی دارد و بومادران زرد خاصیت ضدحشره دارد. همچنین زیاده‌روی در خوردن بومادران موجب سردرد و سرگیجه می‌شود.


به گزارش تسنیم, یوسف اصغری درباره گیاه بومادران اظهار داشت: بومادران دارای مزاج گرم و خشک است.

به‌گفته وی دو گونه بومادران زرد و بومادران سفید در ایران بیشتر دیده می‌شود. نوع سفید آن بیشتر خاصیت دارویی دارد و بومادران زرد خاصیت ضدحشره دارد.

این مدرس و محقق طب سنتی افزود: مصرف بومادران لخته‌های خون در رگ‌ها را از بین می‌برد و از ایجاد لخته در رگ‌ها جلوگیری می‌کند، لذا برای جلوگیری از سکته داروی مناسبی است.

اصغری ادامه داد: مردانی که عرق بدبو دارند, عرق یا دمنوش بومادران مصرف کنند، بوی بد عرق از بین می‌رود. در بیماری‌های سخت مثل سرطان، مصرف دمنوش این گیاه باعث بهبود حال بیمار و جلوگیری از گسترش عوامل بیماری می‌شود.

وی اضافه کرد: دمنوش آن به‌تنهایی و یا همراه مریم‌گلی، دردهای قاعدگی را تسکین می‌دهد. برای درمان زخم معده و اثنی‌عشر و روده مفید است، همچنین دمنوش و بخور آن، رافع زکام و سرماخوردگی و سینوزیت است.

این مدرس و محقق طب سنتی گفت: بومادران سنگریزه‌های کلیه و مجاری ادرار را دفع می‌کند. قاعده‌آور و مدر است, ضد انگل ژیاردیا است و برای رفع سرگیجه و بی‌خوابی و تشنج دمنوش بومادران مفید است.

اصغری خاطرنشان کرد: به‌منظور درمان زخم سر پستان و شقاق استفاده از آب جوشانده آن برای شستشوی موضع مفید است، همچنین زیاده‌روی در خوردن بومادران موجب سردرد و سرگیجه شده و برای کلیه مضر است.

گیاه بومادران سفید خاصیت دارویی/ بومادران زرد خاصیت ضدحشره
گیاه بومادران سفید خاصیت دارویی/ بومادران زرد خاصیت ضدحشره

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.