فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

بادمجان یکی از بهترین خوراکی های تابستانی است که کالری کمی دارد و سرشار از فیبرهاست.



به گزارش قدس آنلاین به نقل از مترو نیوز؛ بادمجان پایه بسیاری از غذاهای مدیترانه ای است و به خاطر خواص زیاد شهرت دارد. جز سبزیجات کم کالری است و هر 100 گرم آن فقط 18 کیلو کالری دارد. کسانی که رژیم لاغری دارند و یا به تناسب اندام خود اهمیت می دهند می توانند بدون نگرانی آن را میل کنند.

همچنین بادمجان سرشار از ترکیبی به نام پروتوپکتین است که احساس سیری سریع را به همراه دارد. این ترکیب عامل نرم شدن بادمجان هنگام طبخ است. از طرفی فیبرهای آن نیز عملکرد روده ها را بهبود می بخشد و از بروز سرطان کولون پیشگیری می کند. مطالعات بسیاری نشان می دهد که بادمجان برای کاهش چربی و کلسترول بد خون مؤثر است. اما مهم ترین مزیت بادمجان آنتی اکسیدان های آن است. آنتی اکسیدان ها از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد که عامل پیری زود رس هستند محافظت می کند.

متخصصان توصیه می کنند که پوست بادمجان نیز مصرف شود زیرا بیشترین مقدار آنتی اکسیدان را دارد. همچنین در مورد شیوه پخت نیز کبابی و بخارپز کردن ارجحیت دارد اما می توان بادمجان را با کمی روغن زیتون و سیر نیز طبخ کرد.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

چرا " بادمجان " را در برنامه غذایی بگنجانیم؟
چرا " بادمجان " را در برنامه غذایی بگنجانیم؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.