فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، با بیان اینکه سماق فواید فراوانی برای سلامتی دارد، عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود این چاشنی را به مقدار فراوان مصرف نکنند زیرا می‌تواند یبوست‌زا باشد.



به گزارش   آنا،دکتر محمد هاشمی، درباره خواص سماق، گفت: سماق درختی است که میوه‌های خوشه‌ای شکل و به رنگ قرمز و قهوه‌ای دارد، طعم آن در ابتدا گس بوده و بعد از رسیدن ترش می‌شود. این میوه پس از کوبیدن به عنوان چاشنی همراه غذا مصرف می‌شود.
دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، افزود: این چاشنی تحریک کننده اشتها است و به سبب دارا بودن «تانن» یبوست‌زا نیز محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه سماق می‌تواند در مقابله با التهابات لثه مفید باشد، عنوان کرد: غرغره کردن دم کرده سماق برای تورم گلو و دهان نیز موثر و مفید است.
هاشمی خاطرنشان کرد: مصرف میوه تازه سماق می‌تواند مسمومیت‌زا باشد و افراد فقط باید نوع خشک این میوه را مصرف کنند.
آشنایی با خواص سماق
آشنایی با خواص سماق

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.