فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

خبرگزاري آريا-  ميوه ي ليمو ترش و آبليمو يکي از خوشمزه ترين ميوه هاي تابستانه است که نبايد از خواص آن بي نصيب ماند و بايد در حد امکان از اين ميوه ي پر فايده به عنوان چاشني در بسياري از غذاها استفاده کرد.

 البته منظور ما از آبليمو، آب + افشره ليموترش طبيعي است نه آبليموهاي صنعتي موجود در بازار … حالا مي خواهيم به برخي از خاصيت هاي اين ميوه مفيد اشاره کنيم.

 صبح خود را چگونه آغاز مي کنيد؟ با يک ليوان چاي، قهوه، شير يا آب پرتقال؟ فکر مي کنيد نوشيدني هاي کافئين دار بهترين گزينه براي شروع يک روز خوب هستند يا آب ميوه هاي طبيعي؟

 اگر به آب ميوه رأي مي دهيد، چه ميوه اي را انتخابي مي کنيد؟ تا به حال به آب ليمو براي نوشيدني اول صبح فکر کرده ايد؟

 شايد به نظرتان کمي عجيب برسد ولي نوشيدن هر روز يک ليوان آب گرم به همراه ليموترش با معده خالي تغييرات بي نظيري را در بهبود وضعيت جسمي شما ايجاد مي کند.
اين معجون معجزه آسا حاوي مقادير قابل توجهي ويتامين C، منيزيم، کلسيم، اسيد سيتريک، بيوفلاونوئيد، پکتين و ليمونن است که ضمن تقويت سيستم ايمني بدن توان مبارزه برابر عفونت ها را افزايش مي دهد.

 

البته خواص آب ليمو اول صبح به همين جا ختم نمي شود، در اين گزارش ما به تفضيل موارد ديگري از مزاياي اين نوشيدني را بيان مي کنيم تا شايد از فردا برنامه غذايي خود را تغيير دهيد و آب ليموترش گرم از سر ميزتان حذف نشود.

 

– زماني که شما يک ليوان آب به همراه ليمو مي خوريد ميزان ترشح آنزيم ها در بدن به بيشترين حد خود مي رسد، اتفاقي که با هيچ خوراکي ديگري رخ نمي دهد.

 

– ترکيب آب و ليمو با يکديگر موجب تميز شدن ريه ها مي شود.

 

– از آنجايي که ليمو سرشار از ويتامين C است، محافظ قوي براي سيستم ايمني بدني ما محسوب مي شود.

 

– نوشيدني آب ليمو باعث حفظ ميزان pH بدن مي شود.

 

– ليمو به دليل داشتن پکتين يک آنتي باکتري قوي است که به حفظ کارکردهاي روده بزرگ کمک بسياري مي کند.

 

– ويتامن C موجود در ليمو نقش قابل توجهي در جوان سازي پوست دارد. مصرف هر روز صبح اين نوشيدني باعث حفظ شرايط پوستي مي شود.

– آب و ليمو مزاياي بي نظيري براي زنان باردار به همراه دارد. از همه مهم تر اينکه بدن را مقابل انواع ويروس ها قوي مي کند.

 

– اگر اين نوشيدني را جزء برنامه هر روز خودتان بگذاريد، از سنگ کليه، کيسه صفرا، پانکراس و رسوب کلسيم در امان مي مانيد.

 

– ليمو به تنهايي موجب سوزش معده مي شود، به همين دليل حتماً يک قاشق چاي خوري ليمو را با نصف ليوان آب مخلوط کنيد.

 

– اگر مي خواهيد سيستم هضم و جذب بهتري داشته باشيد ليمو بخوريد، اين ميوه به دليل داشتن اسيد سيتريک به هضم هر چه بهتر غذا کمک مي کند.

 

– يک خاصيت بي نظير ليمو، تأثير آنها بر کاهش درد مفاصل است.

– اين نوشيدني در ابتداي صبح کمک قابل توجهي به کاهش وزن مي کند.

 

– اگر درد دندان يا لثه داريد، نوشيدن آب ليمو را به هيچ وجه فراموش نکنيد.

 

– آب و ليمو يک داروي خوب براي پيشگيري از ابتلا به سرطان هستند. ليمو ميوه اي با خاصيت قليايي است و تحقيقات مختلف نشان داده اند: سرطان در محيط قليايي توان رشد ندارد.

 

– اگر صبح خود را با اين نوشيدني شروع کنيد، در واقع خودتان را در برابر نفوذ انواع ويروس و باکتري ايمن کرده ايد.

 

– ويژگي شگفت انگيز ليمو کمک به سيستم عصبي است، از آنجايي که سيستم عصبي براي خوب کار کردن نيازمند مقدار مشحصي پتاسيم است ليمو به خوبي مي تواند اين نياز را رفع کند.

 

– آب ليمو به کاهش فشار خون کمک قابل توجهي مي کند. مصرف روزانه ليمو در کاهش 10 درصدي فشار خون اثر شگفتي مي گذارد.

 

– خاصيت قليايي ليمو به حفظ سطح pH خون کمک مي کند، بنابراين حتي اگر شما اين نوشيدني را پيش از وعده غذايي مصرف کنيد تأثيري مثبت بر بدن شما مي گذارد. افزايش سطح pH خون به معناي افزايش توان بدن در مقابله با بيماري هاست.

با ميوه ي ليمو بيماري هاي خود را علاج کنيد
با ميوه ي ليمو بيماري هاي خود را علاج کنيد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.