فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

دولت بهار: کارشناس تغذیه با معرفی خوراکی هایی که در معده زود هضم می شوند و آنهایی که دیرهضم هستند گفت: غذاهای پرادویه، پرچرب، شکلات و کافئین هضم غذا را سخت می‌کنند.
  

سامیه عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس گفت: غذاهایی که در گروه غذاهای زود هضم قرار می‌گیرند از دستگاه گوارش سریع عبور می‌کنند و قند خون را بالا می‌برند.


وی ادامه داد: غذاهای دیرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط 3 تا 4 ساعت در معده هستند.

این کارشناس تغذیه گفت: بطور کلی کربوهیدرات‌ها زود هضم و مواد غذایی چرب و پرفیبر دیر هضم هستند مثل حبوبات و لبنیات.

عبدی تصریح کرد: غذاهای زود هضم مثل کلوچه ها و نان برشته ، غلات، برنج.در گروه

میوه‌ها نیز که نسبت به سبزیجات هضم راحت‌تری دارند، هندوانه، خربزه، طالبی، انگور زود هضم هستند اما میوه هایی مثل سیب، موز، آلو و انجیر دیرتر هضم می شوند.

وی افزود: سبزیجاتی مثل کلم، تره‌فرنگی، پیاز و هویج هضم دیرتری دارند. غذاهای چرب و سرخ شدنی دیرهضم هستند مثل ناگت‌های سرخ شده.غذاهای تند، کاکائو و شکلات نیز دیرهضم هستند.

 لیست خوراکی‌های دیرهضم و زودهضم
 لیست خوراکی‌های دیرهضم و زودهضم

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.