فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

دولت بهار: مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سرعت سرسام‌آور و باشتابی در نابودی منابع زیستی کشور وجود دارد که این امر باید متوقف شود.
  

تسنیم نوشت: حمید گشتاسب در مراسم آئین بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی که صبح امروز در مجموعه فرهنگی ایثار کردان در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار داشت: سرعت سرسام‌آور و باشتابی در نابودی منابع زیستی کشور وجود دارد.

وی افزود: سالی 250 میلیون قورباغه به فرانسه از کشورهای هند و سریلانکا به‌سبب اینکه برای آنها غذای لذیذ است، صادر می‌شود.


مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آمارهای موجود بیانگر این است که بعد از مافیای مواد مخدر در سطح دنیا، دومین مافیا، قاچاق تنوع زیستی است، افزود: در حال حاضر مشخص نیست که در سطح جهان چه‌مقدار گونه‌های گیاهی وجود دارد و آمارهای مختلف 30 الی 50 میلیون گونه داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر از 5 درصد شناخته شده است، گفت: در حال حاضر حداقل 40 درصد از داروهای کشور آمریکا از منابع زیستی تأمین می‌شود.

گشتاسب با ابراز اینکه صنایع بسیاری در جهان فعال و تداوم آنها در گروی حفاظت از تنوع زیستی است، افزود: ما در این سرزمین قدر نعمت‌هایی را که به‌وفور به ما داده شده است، ندانسته‌ایم. سرعت سرسام‌آور و باشتابی در نابودی منابع زیستی کشور وجود دارد که این امر باید متوقف شود.

وی با تذکر اینکه باید درک و اراده تصمیم‌گیران سرزمین به مرحله‌ای برای کند کردن این روند برسد، افزود: در دولت تدبیر و امید بنای اصلی همین است.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این کار به‌تنهایی از عهده سازمان حفاظت محیط زیست با بدنه کم و منابع مالی ضعیف برنمی‌آید، گفت: در ایران در هر ثانیه 350 مترمربع از جنگل‌ها و مراتع نابود می‌شود، که از همین حیث باید به حفاظت از محیط زیست اهمیت داده شود.

 هرثانیه ۳۵۰مترمربع از جنگل‌ها و مراتع ایران نابود می‌شود
 هرثانیه ۳۵۰مترمربع از جنگل‌ها و مراتع ایران نابود می‌شود

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.