فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا- کيوي سرشار از ويتامين E و C است که هر دو مي‌توانند در تقويت سيستم ايمني و مقابله با استرس و پيري زودرس موثر باشند.

 اين ميوه سرشار از ويتامين E و C است که هر دو مي‌توانند در تقويت سيستم ايمني و مقابله با استرس و پيري زودرس موثر باشند. همچنين در درمان محل زخم و جذب بيشتر آهن براي داشتن استخوان‌ها، رگ‌هاي خوني و دندان‌هاي سالم سودمند است. کيوي همچنين حاوي نوع نادر و فاقد چربيِ ويتامين E‌ است. اين ويتامين آنتي اکسيداني است که به کاهش کلسترول و بهبود ايمني بدن کمک مي‌کند. هر دوي اين ويتامين‌ها در کيوي به عنوان آنتي اکسيدان عمل مي‌کنند.

اين ميوه داراي مقدار فراواني سرتونين است که تاثير مفيد بر فعاليت‌هاي گوارشي و قلبي و عروقي دارد. اين هورمون در تقويت يادگيري، حافظه و آرامش رواني و همچنين کمک به تنظيم اشتها نقش دارد. هورمون سرتونين همچنين مي‌تواند به بهبود خواب کمک کند و در بهبود وضعيت هوشياري به هنگام صبح نقش دارد.

مطالعات حاکي از آن است که مصرف دو عدد کيوي 30 ميلي گرم منيزيم وارد بدن مي‌کند که براي بهبود عملکرد ماهيچه‌ها و اعصاب و افزايش سطح انرژي مهم است. همچنين ميزان پتاسيم آن نسبت به موز 20 درصد بيشتر است و مصرف آن براي کمک به سطح فشارخون و کاهش شکل گيري سنگ کليه و خطر سکته مغزي ضرورت دارد.

طبق بررسي‌هاي انجمن ريه آمريکا يک فرد بزرگسال به طور متوسط در طول روز 20 هزار بار نفس مي‌کشد که مي‌تواند فشار زيادي به دستگاه تنفسي وارد کند. مطالعات انجام شده حاکي از آن است مصرف کيوي مي‌تواند تا حدودي اين فشار را از دستگاه تنفسي بردارد. در يک مطالعه انجام شده مشخص شد کودکاني که در طول يک هفته پنج تا هفت عدد کيوي مصرف مي‌کنند نسبت به افراد ديگر کمتر دچار خس خس سينه مي‌شوند. همچنين علائمي همچون کاهش تنگي نفس، خس خس شديد و سرفه‌هاي شبانه با مصرف کيوي پايين مي‌آيد.

کيوي حاوي «لوتئين فيتوکميکال» است و لوتئين ويتامين کاروتنوييد به حساب مي‌آيد و طبق نتايج برخي از مطالعات از نابينايي ناشي از افزايش سن جلوگيري مي‌کند. همچنين از چشم‌ها در مقابل انواع مختلف آسيب‌هاي ناشي از مولکول‌هاي راديکال آزاد حفاظت مي‌کند. از آنجايي که بدن قادر به ساخت اين ويتامين مورد نياز خود نيست مهم است با مصرف مواد خوراکي حاوي آن، نياز بدن تامين شود.

از جمله ديگر خواص کيوي عدم وجود چربي در آن و برخورداري از ميزان بالايي فيبر خوراکي است. اين ميوه براي افرادي که نياز دارند قندخون خود را کنترل کنند انتخاب مناسبي است. همچنين مصرف آن شيوه مناسبي براي حفظ سلامت قلب، تنظيم دستگاه گوارش و کنترل سطح کلسترول خون است.

نگاهي به مصرف کيوي و خواص آن
نگاهي به مصرف کيوي و خواص آن

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.