فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  



سلامت نیوز:یک کارشناس تغذیه، عنوان کرد: عرقیات باید در داخل یخچال و ظروف شیشه‌ای که درپوش آلومینیومی دارد، نگه‌داری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، پیام یزدانی، کارشناس تغذیه درباره مدت ماندگاری عرقیات گیاهی، عنوان کرد: مدت ماندگاری عرقیات از 1 تا 2 سال است و بیشتر از این مدت ماده موثره و خواص درمانی عرقیات به تدریج کاهش می‌یابد.

وی افزود: عرقیات باید در جای خنک همچون یخچال نگهداری شود و هر گونه تغییر در عطر، طعم و رنگ عرقیات نشان دهنده کیفیت پایین و غیرقابل مصرف شدن آن است.

یزدانی درباره چگونگی پی بردن به فاسد بودن عرقیات، گفت: عرقیاتی که استریل، دارای بسته بندی بهداشتی و تاریخ مصرف باشد و رنگ شفاف و زلالی داشته باشد سالم است، اما اگر عرقیات پس از مدتی کدر شد یا رسوب کرد، نشان دهنده این است که آلوده به قارچ و کپک شده و مصرف آن مسمومیت‌زا خواهد بود.

این کارشناس تغذیه در ادامه یادآور شد: برخی عرقیات گیاهی روی ظروف پلاستیکی تأثیر گذاشته و از آن‌ها تأثیر می‌پذیرد. بنابراین باید این محصولات را در بطری‌های شیشه‌ای که دارای درپوش آلومینیومی است، نگهداری کرد.


چگونه از عرقیات گیاهی نگهداری کنیم؟
چگونه از عرقیات گیاهی نگهداری کنیم؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.