٢٠/١٢/١٤٤١ --- 8/10/2020 --- ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ مرداد امروز
 
پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاه، باغبانی و فضای سبز
Signup  Login  صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | لیست گیاهان  | تماس با ما  | RSS  | درباره ما
لینک های اصلی
جستجو  
آخرین مطالب
تصویر روز
طراحی و اجرای فضای سبز
طراحی و اجرای فضای سبز
آمار بازدید سایت
بازدید کننده آنلاین :  24  نفر
بازدید امروز :  3505  بازدید
بازدید دیروز :  23495  بازدید
تبلیغات متفرقه
تلگرام نارگیل
گیاهان >> مواد غذايي مناسب براي پاکسازي رگ هاي بدن
 

مواد غذايي مناسب براي پاکسازي رگ هاي بدن

 

خبرگزاري آريا- مواد غذايي مناسب براي پاکسازي رگ هاي بدن را اينجا ببينيد.

مواد غذايي مناسب براي پاکسازي رگ هاي بدن

مواد غذايي مناسب براي پاکسازي رگ هاي بدن,سير، سيب، انار، جوي دوسر، اسفناج و روغن زيتون و گوجه فرنگي از مواد غذايي مفيد براي پاکسازي رگ ها محسوب مي شوند.

 

مواد غذايي و نوع تغذيه نقش موثري در سلامت بدن دارد. مصرف برخي مواد غذايي و بخصوص زياده‌روي در آن به مرور به مسدود شدن رگ‌ها منجر مي‌شود و مشکلات اساسي در گردش خون و ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي ايجاد مي‌کند.

 

بدون شک خودتان نيز بهتر مي‌دانيد که يکي از عوامل اصلي مرگ و مير در بين مردم جهان بيماري‌هاي قلبي عروقي است.

 

در مقابل، مواد غذايي مفيدي نيز وجود دارد که به پاکسازي و تميزي رگ‌ها کمک مي‌کنند و گنجاندن آن‌ها در برنامه ي روزانه مانع از ابتلا به بيماري‌هاي گوناگون مي‌شود. در اين مطلب شما را با مواد غذايي تميزکننده ي رگ‌ها بيشتر آشنا مي کنيم.

نتايج برخي از پژوهش‌ها نشان مي دهد که تصلب شرايين (گرفتگي رگ‌هاي خوني) يکي از بيماري‌هاي رايجي است که سالانه جان تعداد بيشماري از مردم را در سرتاسر جهان مي‌گيرد.

 

اين بيماري يکي از مشکلات پيچيده اي است که مناطقي از بدن مانند سيستم ايمني و غيره را درگير مي‌کند. البته زمانيکه رگ‌ها دچار گرفتگي مي‌شوند علاوه بر تصلب شرايين، مشکلات ديگري مانند پرفشاري خون و بيماري‌هاي قلبي نيز دامن فرد را مي گيرد؛

 

در نتيجه يادتان باشد که داشتن تغذيه ي مناسب مي‌تواند روش خوبي براي پيشگيري از اين بيماري‌ها باشد.

 

سير

سير ماده ي غذايي شماره يک براي پاکسازي رگ‌ها محسوب مي‌شود. اگر نمي‌خواهيد رگ‌هايتان به اين زودي‌ها دچار انسداد شود و مشکلات بعدي را به بار بياورد سير را در برنامه ي روزانه تان بگنجانيد.

 

چون اين ماده ي غذايي حاوي خواص آنتي اکسيداني بسيار قوي مي‌باشد که مي‌تواند با اثرات منفي راديکال‌هاي آزاد مقابله کند. علاوه بر اين، سير باعث کاهش کلسترول بد خون شده و افزايش دهنده ي کلسترول خوب خون محسوب مي‌شود.

 

اين خواص سير باعث مي‌شود که جريان خون در رگ‌ها به خوبي انجام شده و با فشار خون بالا مقابله شود.

 

جو دوسر

جو دو سر بويژه براي شروع يک روز سالم و با نشاط فوق العاده است. به خاطر اينکه باعث تحريک دستگاه گوارش شده و انرژي لازم را براي فعاليت‌هاي روزمره مهيا مي‌سازد.

 

فراموش نکنيد که جو دوسر باعث کاهش چربي‌هايي مي‌شود که به جداره ي رگ‌هاي خوني چسبيده اند. در نتيجه مي‌تواند احتمال بروز تصلب شرايين و مشکلات قلبي را کاهش دهد.

 

سيب

نتايج بررسي‌هاي انجام شده در دانشگاه کاليفرنيا نشان مي‌دهد که سيب حاوي ترکيبي به نام پکتين است که نقش موثري در کاهش کلسترول دارد.

 

زمانيکه کلسترول خون در حد نرمال باشد امکان گرفتگي رگ‌ها نيز کاهش پيدا مي‌کند. علاوه بر اين، سيب حاوي فلاونوئيدها است. اين ترکيبات مغذي باعث کاهش 50 درصدي خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي مي‌شود.

 

زردچوبه

ترکيب فعال و پرخاصيت زردچوبه «کورکومين» نام دارد که محافظ سلامت قلب محسوب مي‌شود. نتايج پژوهش‌هاي محققان نشان مي‌دهند که زردچوبه به واسطه ي دارا بودن اين ترکيب مي‌تواند از آسيب‌هاي ناشي از انسداد رگ‌ها جلوگيري کند. پس تا مي‌توانيد به غذاهايتان زردچوبه بزنيد.

 

اسفناج

نتايج پژوهش‌هاي متعدد نشان مي‌دهند که اسفناج سرشار از ويتامين A و C است و براي جلوگيري از اکسايش کلسترول و بروز بيماري‌هايي مانند تصلب شرايين مفيد است. خوشبختانه اسفناج جزو آن سبزي‌هاي نسبتا ارزان است که مي‌توانيد مصرف کنيد و از خواص آن بهره مند شويد.

 

ميوه هاي خشک

ميوه هاي خشک جزو بهترين انتخاب‌ها براي پيشگيري از انسداد رگ‌ها و تميزي آن‌ها محسوب مي‌شوند. اين مواد غذايي حاوي چربي‌هاي غيراشباع و اسيدهاي چرب امگا3 هستند که براي ارتقاي سلامت رگ‌هاي خوني لازم و ضروري اند.

 

در بين اين ميوه هاي خشک مي‌توان به فندق، بادام، گردو، بادام زميني و غيره بيشترين اعتماد را کرد.

 

روغن زيتون

روغن زيتون بکر خواص زيادي براي سلامتي بدن و به ويژه براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي دارد. اين ماده ي غذايي نيز حاوي چربي‌هاي اشباع نشده است که به ميزان اندکي اکسيد شده و مانع رسوب کلسترول در رگ‌هاي خوني مي‌شوند.

 

گوجه فرنگي

گوجه فرنگي منبع فوق العاده ي آنتي اکسيداني به نام ليکوپن است که مانع از تجمع چربي در جداره ي رگ‌ها مي‌شود. نتايج برخي از پژوهش‌ها نشان مي‌دهد که مصرف روزانه ي گوجه فرنگي باعث کاهش چشمگير خطر بروز پلاک‌ها در رگ‌ها مي‌شود.

 

آب انار

محققان به طور علمي ثابت کرده اند که آب انار در مقايسه با آب شاه توت و آب پرتقال و غيره حاوي بيشترين ميزان آنتي اکسيدان ها است. نتايج بررسي‌هايي که روي موش‌هاي آزمايشگاهي انجام شده است نشان مي‌دهد که اين نوشيدني مفيد براي مقابله و درمان آسيب‌هاي وارد شده به رگ‌ها مانند تصلب شرايين موثر عمل مي‌کند.



مطالب این صفحه را پسندیدم
Like
 
 
 
فروشگاه اینترنتی نارگیل  
Loading
Loading
Nargil Logo gray

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است
آخرین مطالب :


مقالات پر بازدید :


صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | تماس با ما  | RSS
فهرست گل و گیاه   |  نمایشگاههای گل و گیاه   |  اخبار گل و گیاه   |  مقالات گل و گیاه   |  مؤسسات گل و گیاه
ورود / عضویت